Skip to main content
Vraag

coping machnisms

• November 22, 2025
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi ik probeeer wat zelfstandiger te worden en ik wil super graag (met spoed) het huis uit (zie een andere post van mij voor redenen) alleen ik heb nog zoo erg veel last van mijn depressies en psychotische aanvallen. Mijn coping machnism nu zijn super ongezond! Ik doe dit alleen als ik zo ver weg ben in mijn hoofd en geen controle meer heb. Soms doe ik zelfs nog levens gevaarlijkere dingen.Β  Ik word eigenlijl niet alleen gelaten maar als ik het huis uit ga moet dat wel. Ik ben samen met mijn therapeut op zoek naar wat betere coping machnism dat kunnen helpen. Deze moeten ook heftig zijn anders zullen ze niet helpen maar niet schadelijk. Heeft iemand een idee voor mij?

--tekst aangepast wegens forumregel 6:Β Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum--

1 reactie

Wolfieee
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 13, 2026

Okay il ben niet zo goed in dit soort dingen want ik struggle hier ook me maar hier sijn er een paar:Β  punchback oc: een oc die je zoon naar mogenlijk leven geeft en je emoties op gooit. 2: agregrasion: voor een korte tijd mentaal teruggaan naar een jongeren leeftijd zoals 3 9 12. 3. Copinglink niet te verwaren met copingkin: deze vind ik moeilijk uit te leggen maar eigenlijk is het gewoon een ficnol character worden. De laatste 2 waren wat "extreemer" gewoon in een dagboek schrijven kan ook heel goed zijn. Nogmaals ik ben niet zo goed in dit soort dingen maar ik hoop dat dit helpt!!