Vraag

Contact verbreken of niet?

  • 25 July 2018
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi
Ehm ik vind dit best lastig.. Maar wil het even kwijt..

De afgelopen dagen heb ik erg veel gehoord/gelezen/gezien van mijn vader.. en ik kan 35 kantjes schrijven maar dat heeft geen zin dus de conclusie is: mn vader doet echt heel rot.. mij negeren en beschuldigen.. liegen.. mn broertje en zusje voortrekken.. mn depressieve zus niet willen helpen omdat het volgens hem goed met haar gaat ...
en nu is het aan mij de keuze of ik contact wil verbreken met mn vader of niet.. zodat hij me zegmaar niet meer lastig valt.. Ik vind dit echt heel moeilijk en weet niet goed wat ik moet doen.. heeft iemand tips??


(Mocht er iets onduidelijk zijn dan wil ik best vragen beantwoorden.. Ik wil alleen liever niet teveel details vertellen.. Ik hoop dat dat oké is)



X

4 reacties

Hee

Wat heftig!
Het enige wat ik je kan zeggen is: jij moet dit bepalen niet iemand anders.

Ik snap je.
Je staat voor een moeilijk besluit denk goed na wat voor jou/jullie het beste is.

Mijn ouders zijn zelf gescheiden en ik woon bij mijn moeder ik kom niet meer bij mijn vader slapen eerder wel maar nu niet meer ik zie mijn vader niet vaak en spreek hem ook niet vaak.
Zelf vind ik het wel fijn want mijn vader is alchollist en snel agressief en snel boos dus afstand helpt voor mij wil.

Jij hoeft niet perse geen contact meer maar je kan ook afstand nemen.

Denk goed na over je beslissing want jou beslissing heeft inpect op je toekomst

Sterkte
Ps. Steun je zus heel goed ik ben zelf ook depressief en weet precies hoe ze zich voelt maak bijvoorbeeld geen ruzie met haar en ga leuke dingen doen zoals samen op een terras wat drinken.

Xxx mij
Beste, xHappyx.

Wat voor jou denk ik de beste keuze is, is om met je vader erover te praten en hem te vertellen dat je het enorm lastig vind dat je het gevoel hebt dat je niks voor hem waard bent. Als je vader enorm vervelend naar je reageert weet je het antwoord misschien al, ook kan je dit dan samen met je zus doen zodat jullie samen wat meer steun hebben. Als je het eerst met kinderen van jou leeftijd wilt overleggen of met een volwassen vrijwilliger wilt praten kan dat natuurlijk ook! Daar hebben we DeKindertelefoon voor, dus ik hoop dat we je kunnen helpen in je keuze!

Mvg,
Li2qs3
Hoi

Die keuze ligt volledig bij jou. Niemand anders heeft dat voor je te beslissen. Je kan anderen om mening en advies vragen, maar uiteindelijk ligt de keuze bij jou.

Misschien helpt het dit met je zus te bespreken. Zoals @Li2qs3 zei, kan je met je vader praten, en zijn reactie afwachten. Als je vermoedt dat je vader geen positieve invloed op je heeft, kan het goed zijn afstand te nemen.

Bij de KinderTelefoon willen ze ook steeds naar je luisteren en je raad geven.

Groetjes
x
Hoi,

Je zou inderdaad, zoals @Esmee9 al zei, ook afstand kunnen nemen. Dit zou je ook in de vorm kunnen doen van, ik wil tijdelijk geen contact en ik neem wel weer contact met je op als ik er klaar voor ben.

Wat ik hoor, is veel woede tegenover je vader (of heb ik dat fout?). Het kan natuurlijk zijn dat over een tijd dingen veranderen en je spijt krijgt, mocht je het contact hebben verbroken. (Je twijfelt namelijk nu al en dat betekent eigenlijk dat je ergens het contact niet wilt verbreken, waarom ben je eigenlijk bang om het contact te verbreken? Welke dingen maken dat je twijfelt?) Op deze manier is het niet definitief, maar krijg je wel de ruimte om hem niet meer te zien voor onbeperkte tijd.

Het kan helpen om hier nog met iemand over te spreken die onpartijdig is. Iemand als een docent (wordt nu lastig in de vakantie, maar ik zet 'm er toch even bij), vertrouwenspersoon, mentor, buren, vrienden, Kindertelefoon, etc.

Uiteindelijk is het natuurlijk jouw beslissing. Probeer hem echt voor jezelf te nemen en niet voor iemand anders. Het is vervelend dat hij zo tegen je zus doet en misschien wil je dan het contact verbreken voor haar, maar wat je ook doet, doe het voor jezelf!

Gr. Pin

Reageer