Skip to main content

contact met iemand die veel ouder is

• June 14, 2025
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Heyy ik ben 13 jaar oud en ik heb contact met iemand die 20 is. ze is voor 1 jaar mijn volleybal trainster geweest en daarna heb ik een hele goede band met haar opgebouwd. Ik heb best vaak nog wel contact met haar en ik zie haar meestal 1 keer per week in de sport hal en dan geef ik haar altijd een knuffel. Ik mag eigenlijk geen contact met haar hebben van mijn ouders maar ik kan echt niet zonder haar want zij heeft mijn leven gered alleen mijn ouders weten dat niet. Ik kan meestal alles bespreken met haar en zij is de enige die geen commentaar op mij geeft. Ze is in zo’n korte tijd zo belangrijk voor me geworden alleen het is lastig dat ik haar zo weinig zie en geen contact met haar mag hebben. Van mijn ouders mag ik geen contact met haar hebben want ze vertelde een keer tijdens een volleybal training dat ze depressief is en dat ze heel lang zelf beschadiging doet en meerdere keren zelfmoord heeft geprobeerd, ik kwam toen thuis van die training en ik was helemaal van streek ik heb daarna 1 jaar bijna niet geslapen omdat ik het maar niet kon beseffen. Mijn ouders vonden dat toen natuurlijk niet leuk en toen hebben hun de naarste dingen die je een mens kan toewensen over haar gezegd recht in mijn gezicht.

weet iemand misschien iets waardoor mijn ouders haar gaan accepteren?

2 reacties

• June 15, 2025

Hallo,

Dat klinkt inderdaad best ingewikkeld. Stom dat je ouders haar niet mogen.

Ergens snap ik ze wel, ze zijn bang dat je volleybaltrainster een slechte invloed op je heeft. Ze zijn eigenlijk gewoon bezorgd. Dat is natuurlijk heel lief, maar ze zijn iets te bezorgd waardoor ze niet doorhebben wat ze eigenlijk voor je betekent. 

Maar ik denk dat je dat het het beste gewoon kunt vertellen, dat scheelt een hele hoop. Hopelijk begrijpen je ouders dat ze je steunt, ook al heeft ze depressieve gedachtes.

Veel succes!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Nootje12, wat heftig allemaal wat je vertelt. Het klink echt alsof die trainster heel belangrijk voor je is, en dat zij jou op een manier steunt die je nergens anders vindt. dat is heel waardevol, vooral als je het thuis moeilijk hebt.

maar ik snap ook dat het lsatig is dat je ouders het contactniet willen, vooral omdat ze zich zorgen maken om haar verldeen en misschien ook om jou. soms reageren ouders vanuit angst, omdat ze jou willen beschermen, ook al voelt het voor jou juist als een afstand leggen.

Probeer eens en gesprek te voeren waarin je uitlegt waaromzij zo belangrijk voor je is. Vertel hoe ze jou helpt en dat zij een steun voor je is, zondermeteen te focussen op haar verleden. Misschien een andere volwassene die je ouders vertrouwen, zoals een familielid, een leraar of een mentor, die kan helpen het gesprek te begeleiden en het begrip te vergroten

Aas je ouders bang zijn dat het ontact je niet goed doet, kun je uitleggen dat je bewust met haar omgaat en dat je jezelf beschermt.

Geef het ook een beetje tijd. Soms hebben ouders even nodig om aan iets te wennen, vooral als ze eerst boos of bezorgd zijn. hopelijk heb je hier iets aan.

xx liefs Wolf 🐺