Constant moe


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet of ik de enige ben maar ik ben constant moe. Ik slaap slecht want ik kom slecht in slaap en dan ben ik 's ochtends vroeg wakker. Heeft iemand anders dit ook? 'S avonds ga ik altijd over dingen nadenken en ben ik heel erg gestrest en dan slaap ik laat en als ik dan elke ochtend ook nog vroeg wakker ben dan ben ik ontzentend moe. En als ik moe ben wird ik sagarijnig en dan doe ik domme dingen en wordt ik snel boos. Daardoor worden mijn ouders ook boos om mij. Heeft iemand een idee zodat ik 's avond sneller slaap of dat ik minder moe ben?
Trouwens ik snap als je niet reageert ik plaats te veel topics.

307 reacties

Ok. Ik vind het vooral belangrijk dat je bij iemand terechtkan, zeker nu je het zo moeilijk hebt. Heb je nog steeds van die zware gedachten?
Zware gedachten?
Met 'zware gedachten' bedoel ik gedachten zoals jezelf stom vinden, of denken dat het beter zou zijn als je er niet meer was. Zo'n dingen vind ik best heftig om te horen. Heb je die gedachten nog vaak?
Ja.
Vervelend dat je nog steeds van die gedachten hebt. Voel je je geholpen bij 113 of de KinderTelefoon?
Heb je iets wat je leuk vindt, waar je kracht uit haalt? Een hobby, idee, religie of iets dergelijks?
Soms, ik vind het leuk om te dansen
Dansen, dat is leuk. Dans je regelmatig? Voel je je daarna beter?
1x per week les en thuis
soms
Fijn dat je het dansen hebt. Het lijkt me goed dat je die afleiding hebt. In dans kan je je gevoelens ook uiten. Op die manier blijven ze minder opgekropt in je zitten. Is de sfeer op de dansles goed?
Ja, hzo
Vaak haal je energie uit fijne activiteiten. Soms kan het helemaal tegenzitten, maar fleur je op van bv. een leuke dansles. Ook is het fijn om te kunnen uitkijken naar leuke activiteiten. Kijk je uit naar de dansles?
Ik denk er niet altijd bij na, omdat ik het best druk heb op school enzo
Je hebt het erg druk met school. Heb je het gevoel dat school één van de redenen is dat je je soms zo ongelukkig voelt?
Nee
Ok. Het kan lastig zijn om te benoemen waardoor je je ongelukkig voelt. Heb je een vermoeden waardoor je je zo ongelukkig voelt?

Gaat het al beter tussen die jongen en jou?
Nee...

Nee.. Maar laat dat maar.
Als ik me niet vergis, hadden we het in het begin van dit topic erover dat je vertrouwen in bv. professionele hulp geschonden was. Vind je professionele hulp nog steeds geen optie? Zij kunnen onder andere helpen met het vinden van de oorzaak van je ongelukkigheid, en je helpen om daarmee om te leren gaan.
Nee, mijn ouders mogen het niet weten. Je kent ze niet, ik heb er veel met een vriendin over gehad.
hey Lise,

helpt het praten met die vriendin wel?

ik weet uit eerdere berichten dat je christen bent, kan je niet je lasten bij God neerleggen? en al heb je toevallig een bijbel bij je of online zoek dan eens Psalmen 55:22 op en ga daar eens over nadenken
Heel goed dat je er met een vriendin over gepraat hebt. Dat was een erg goede stap van jou.

Ik ken je ouders inderdaad niet, dus kan me hun reactie moeilijk voorstellen. Via school of je huisarts kan je hulp krijgen, ook zonder dat je ouders ingelicht worden. Je kan bijvoorbeeld met de schoolpsycholoog praten. Die heeft beroepsgeheim, net als een psycholoog buiten school.

Je mag al heel trots zijn op jezelf dat je met een vriendin gepraat hebt. Dat was vast niet makkelijk.
@Ronald2001 Het praten helpt wel... Ik zal die psalm binekort eens lezen.
@Kenshin Mijn ouders mogen het echt niet weten. Mischien kan dat wel...
@Ronald2001 Het praten helpt wel...
dat is mooi.

ik had even nog een paar gezocht:
Psalm 55:22
Psalm 34:18
Psalm 62:8
Spreuken 17:17
Spreuken 15:15
2 korinthiers 4:8
Mattheus 6:34
1 petrus 5:7

dit is alles wat ik zelf weet op het moment en welke ik vaak nog een keer opzoek, kijk maar of je er een uit kan halen die je mooi/goed vind
Fijn dat het praten met die vriendin helpt. Ik hoop dat je ook steun zal vinden bij God, bijvoorbeeld met behulp van de bijbelteksten die Ronald2001 heeft gedeeld.

Vind je het idee van hulp zonder dat je ouders het weten fijn? In dat geval kan je eens nadenken of je iemand in gedachten hebt waar je naartoe kan. Je huisarts bijvoorbeeld, of een leraar op school.
@Ronald2001 Ik zal ze snel gaan lezen binnekort
@Kenshin Mischien ga ik samen met een vriendin naar een leraar op school
Heyyy,

Dit is helemaal niet raar. Zoals je aangeeft ben je veel aan het nadenken voordat je gaat slapen. En veel piekert. Hierdoor kan het zijn dat je heel licht slaapt. En dan ben je dus niet goed uitgerust.

Ik heb dit ook. Alleen kan ik echt een klokje rond slapen elke nacht en dan toch weer moe zijn de hele dag. Ik heb dan wel last van een slaapstoornis. En als ik slaap heb ik geen controle en doe ik dus veel in mijn slaap.

Mijn advies is om naar de huisarts te gaan. Zij kunnen je helpen en ook adviseren.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Kusjesss

Reageer