Constant moe



Toon eerste bericht

307 reacties

Ja, met haar ook. Maar ik wil haar gevoelens niet kwetsen.
Hmm, lastig.

Hoe gaat het intussen met de vermoeidheid waar je mee zat?
Sorry... Hoe bedoel je?
In het begin van dit topic ging het erover dat je constant moe bent. Je vertelde dat je niet goed sliep en 's ochtends vroeg wakker werd. Ik vroeg me af hoe het daarmee gesteld is.
Nog steeds slecht.....
Zou je het zien zitten om naar de huisarts te gaan, zodat jullie samen kunnen bekijken of jij geholpen zou kunnen zijn met melatonine?
Nee, ik wil niet naar de huisart of wie dan ook! Sorry, ik.. ik kan dat nu nog niet.. Ik nee.. Dat zie ik echt niet zitten!

Want dan gaat het sws weer zo van: 'Waarom wil je niet dat je ouders het weten?´ 'Ja, daarom niet.' Want ik ga echt niet alles uitleggen ofzo! Dat wil ik echt niet... En sws.

Ja, sorry wel goed idd hoor!
Hoi Lise123

Ik vind het heel vervelend voor je dat je vriendin (E) vind/vond dat je te negatief was/bent.
Ik snap die vriendin. Ik had een vriende clubje van 5. En 2 daar van konden er ook niet mee om gaan I en K. We hadden afgesproken dat als we ons "kuter" voelden we ff met z'n 3en gingen zitten ik, C en H en anders met z'n alle. Dat ging zo goed. Wij 3en deden super vrolijk terwijl we alle 3 depresief waren.

Misschien is het een idee om met S elke dag ff 5 minuten en allebei jullie harten kunne luchten. Dat kan je waarschijnlijk vrolijker zijn met E er bij.
(Het is alleen een idee)


Je wouw dingen aan een docent vertellen maar toen niet meer (herkenbaar)

Ik had het eerste jaar niks gezegd (geen enkel woord) tot dat mijn mentor mij "boos" maakte. Toen wisten ze pas dat er iets gaande was. Toen heb ik met C gepraat over mijn situatie. Toen zijn we met z'n 2en naar een docent gegaan. En hebben het gezegd.


Misschien is het een idee om samen met jou vriendin S samen naar die leerkracht toe stappen. Dan sta je er niet alleen voor. Dan spreek je met S af dat zij de eerste paar keren mee gaat tot het voor jou fijner woord
(Het is alleen maar een idee)



Je slaapt slecht.
Je komt slecht in slaap.
Je woord vroeg wakker.

Mag je je telefoon mee nemen naar bed?
Zo ja.
•Zou je muziek zacht op zetten waar je rustig van woord.
•heb je netflix? En een tv op je kamer?
Zo ja. Je zou je tv op slaap timer kunnen zetten een uur tv kijken van uit bed (waae je van ontspant) je kan namelijk moe worden van tv kijken.

Zo nee.
•Je zou kunnen mediteren.
Ik heb een mediteer cursus gehad waardoor ik nu van een uur tot niet sliep van 1 tot 3 uur per nacht slaap.
• dag boekje van min punten en plus punten bij houden


Je woord vroeg wakker:
Ga een dromen dag boekje maken. Schrijf op wat je dromen zijn.
Mijn broer is aan slaap pillen gekomen dor op te schrijven hoe laat je wakker bent en weer door slaapt. Als je boeken voor school moet lezen doe dat dan sochtens in je bed.

Dit zijn alleen tips. Ik weet niet of het voor jou werkt.

Ik hoop dat je er iets van gesnapt hebt. Het kan nogal vaag zijn

Succes en
groetjes
Bella 💙
Je vindt het ontmoedigend dat de huisarts vragen zou kunnen beginnen stellen. Dat kan ik me voorstellen. Misschien zou je bij de drogist kunnen kijken of je daar middeltjes kan vinden waar je rustig van wordt. Lees de bijsluiter goed door, zodat je onder andere weet hoe het middeltje te gebruiken.

Verder zijn de tips van Bellablue heel nuttig.
Misschien is het een idee om met S elke dag ff 5 minuten en allebei jullie harten kunne luchten. Dat kan je waarschijnlijk vrolijker zijn met E er bij.
(Het is alleen een idee)

@Bellablue
Met S gaat het nu ook niet al te best en zij is niet heel erg van het praten.

Je wouw dingen aan een docent vertellen maar toen niet meer (herkenbaar)

Ik wil dat ook gewoon echt niet
Misschien is het een idee om samen met jou vriendin S samen naar die leerkracht toe stappen. Dan sta je er niet alleen voor. Dan spreek je met S af dat zij de eerste paar keren mee gaat tot het voor jou fijner woord
(Het is alleen maar een idee)

Hel goed idd maar ik wil echt niet naar een leraar.
Mag je je telefoon mee nemen naar bed?

Nee...
Zo nee.
•Je zou kunnen mediteren.
Ik heb een mediteer cursus gehad waardoor ik nu van een uur tot niet sliep van 1 tot 3 uur per nacht slaap.
• dag boekje van min punten en plus punten bij houden

Ja, dat ga ik wel proberen.
Je woord vroeg wakker:
Ga een dromen dag boekje maken. Schrijf op wat je dromen zijn.

Heel goed idd maar ik kan me mijn dromen nooit meer herinderen, ook niet als ik daar 's ochtends als ik waker word aan denk..
thnxx voor de tips, ga ze probern.
@Kenshin
Maar nu heb ik geen contant geld dus als ik dat weer heb ga ik wel even kijken.
Mijn broertje weer bidden natuurlijk voor alles en iedereen maar niet voor mij en mijjn vader.

Ik trek het echt allemaal niet meer en dat ligt echt niet daaraan maar ik wil echt dood..

Ik kan en wil niet meer!!
Meditatie zou inderdaad heel goed voor je zijn. Bij meditatie kan je je situatie bekijken van bovenuit, dus zonder invloed van je emoties.

Echt niet ok dat je broertje zo naar doet.

Ik weet niet zo goed hoe ik jou kan helpen, hoewel ik dat heel graag wil. Je hebt het heel moeilijk, en lijkt niet van plan te zijn naar iemand toe te stappen. Ik wil je keuze hierin respecteren, maar het lijkt me van belang dat we een andere manier vinden waarop jij geholpen kan worden. Vind je, ondanks dat je broertje oneerbiedig kan doen, steun in je geloof?
Hoe kun je het beste mediteren?

Ja
Om te mediteren, is het belangrijk dat je op voorhand relatief rustig bent. Meditatie wordt lastig als je heel erg opgewonden of gespannen bent. Eerst even wandelen of een bad nemen kan helpen.

Je kan een rustige plek opzoeken, en je ogen sluiten. Je kan je ogen ook open houden, en bv. naar een muur staren.

In het begin kan mediteren lastig zijn. Probeer niet ontmoedigd te raken als het niet meteen lukt. Ik denk dat deze internetpagina je verder kan helpen.
Ik ga het proberen
hey,

met mediteren denk ik dat je het best een beetje kunt nagaan met bidden, rustige plek, liefst alleen en gwn even je gedachte leeg maken naar een mooie plek
Naar welke mooie plek kan ik gaan dan, want er is een hele mooie plek bij de hei maar daar mag ik niet in me eentje heen en als me ouders daarachter komen dan worden ze echt booz. En ik weet verder niet zulke mooie plekken ja, ver uit de buurt waar ik niet zomaar heen kan.
Je kan voor een muur in je kamer gaan zitten. Misschien zie jij dat niet als iets moois, maar het kan een oplossing zijn.

Heb je een tuin?
Naar welke mooie plek kan ik gaan dan, want er is een hele mooie plek bij de hei maar daar mag ik niet in me eentje heen en als me ouders daarachter komen dan worden ze echt booz. En ik weet verder niet zulke mooie plekken ja, ver uit de buurt waar ik niet zomaar heen kan.

oke zo'n mooie plek kan ook.
ik merk dat ik onduidelijk was, sorry.
ik bedoel: mediteren en bidden wil je beide het liefst rustig doen in stilte.
beide maakt het je hoofd leeg.

wat ik heb met bidden is dat je met je gedachte bij een mooie plek ben, bij God.
zoiets moet je ook proberen met mediteren, door met je gedachte bij een mooie plek te zijn
Heb je een tuin?

Ja, maar daar kan ik niet gaan zitten.
wat ik heb met bidden is dat je met je gedachte bij een mooie plek ben, bij God.
zoiets moet je ook proberen met mediteren, door met je gedachte bij een mooie plek te zijn

Ja, kan ook
Help
hey,

wat is er aan de hand?
Hey Lise123

Vertel maar hoe we je kunnen helpen. Als je dat niet goed weet, mag je gewoon vertellen wat er gebeurd is, of hoe je je voelt. Je kan ook altijd terecht bij 113.

Groetjes
Kenshin
Ik kan beter dit account verwijderen en gewoon dood gaan.
@Lise123, wat is er aan de hand!? er is geen reden om je account te verwijderen meid

Reageer