Constant moe



Toon eerste bericht

307 reacties

Het zou heel goed zijn om naar die leraar toe te stappen. Fijn dat je vriendin je hierin steunt.
Hoii,

Vrijdag heeft mijn vriendin in een tussenuur naar een leraar gestapt en mij er daarna pas bijgehaalt. Ze had nog niks verteld alleen dat het thuis allemaal niet zo lekker ging. We hebben goed gepraat, over vanakkes maar ik heb nog niet verteld over mijn problemen enzo. Mischien doe ik dat ooit nog eens.
Vandaag moest een andere vriendin (noem haar even E) tijdens de les haar chromebook ophalen van de ict. Die vriendin van hierboven (noem haar even S) was nog niet in de les. E liep naar de leraar toe en zij wat tegen de leraar en toen maakte ik me al ongerust over S. Toen kwam E weer terug naast mij zitten en vertelde mij dat S zichzelf had gesneden. Ze werd helemaal gek van school en ze voelde niet dat God bij haar is nu het zo slecht met haar gaat dat vertelde ze zichzelf. Toen S de plek liet zien schrok ik best wel erg, en toen bestefte ik dat ik mezelf nog veel erger gessneden heb en ik mezelf nog veel erger had gesneden...

Wat moet ik nu?
Je hebt met een leraar gepraat over je thuissituatie. Heel erg goed dat je die stap gezet hebt. Je hoeft niet per se alles in één keer te vertellen. Doe het maar op jouw tempo. Vond je het ok dat je vriendin eerst naar die leraar toegestapt was?

Wat naar dat S zich niet goed voelt. Heeft S hulp? Ze zou, net als jij dat goed gedaan hebt, naar een leraar kunnen stappen.

Heel goed dat je met die leraar gepraat hebt. Voel je je gesteund bij hem?
Eerst niet maar nu wel.....

S heeft vaker met een lerar gepraat vrorig jaar en dit jaar en dit heeft ze ook aan iemand verteld.

Ik heb nog niets vereld maar ja
Benader die leraar maar als jij daar klaar voor bent. Het is alvast heel goed dat je een eerste gesprek met hem hebt gehad.

S praat met een leraar. Weet die leraar dat het momenteel niet goed met haar gaat?

Kan je goed met je vriendinnen praten?
Ja

Ja, zeker! Ze weten alleen niet alles...
ik heb dit ook heel erg gehad. zelf slik ik melatonine om beter te slapen. ik vind het ook heel erg fijn om mijn gedachten op te schrijven en dan wordt ik meestal vanzelf zo moe dat ik in slaap val.

veel succes,
veraly22
Praat maar met je vriendinnen als je daar behoefte naar hebt. In ieder geval fijn dat jullie elkaar zo steunen.
Ik iwl dood ik doe heet toch niet goed waarvoor leef ik nog
Je reactie geeft aan dat je het heel erg zwaar hebt nu. Je kan steeds terecht bij 113. Ik zou het fijn vinden als je contact met hen opneemt. Ook al heeft het misschien maar een kort effect, kan zo'n gesprekje helpen.

Is er iets gebeurd? Is het iets dat je zou willen delen op het forum?
Ik iwl dood ik doe heet toch niet goed waarvoor leef ik nog

hey Lise,
wat is er gebeurd dat je hier nu zo erg aan denkt?
Oke, zal ik zo doen @Kenshin
Hoe kan ik aan die melatonine komen, zonder dat mijn ouders het weten? @Veraly22
Niets bijzonders, in ieder geval gisteren nog niet. Vandaag weer allemaal gezeik enzo met mijn ouders over school. @Ronald2001
Ik hoop dat je je geholpen zal voelen bij 113.

Voor die melatonine kan je terecht bij de huisarts. In principe kan je daar een afspraak maken zonder dat je ouders op de hoogte zijn. De huisarts heeft beroepsgeheim, en mag je ouders dus niet zomaar inlichten.

Jammer dat je ouders zo vervelend hebben gedaan over school. Kan je hiermee terecht bij je vriendinnen? Vind je steun bij hen?

Het zou fijn zijn als je ouders milder waren met jou. Je hebt het niet gemakkelijk, en op zo'n momenten is het extra vervelend als er moeilijk gedaan wordt over school. Is de spanning al een beetje gaan liggen?
Niet echt....
Uberhaud wie zal mij willen helpen?
Ik kan net zo goed dit account verwijderen.

Ik vertel het ze morgen wel denk ik. Maar ik wil hen niet lastig vallen

Nee..

Ik wil niet meer leven!
Op dit forum en daarbuiten zijn zeker mensen die jou willen helpen. Op dit topic reageren enkele gebruikers, maar als je graag nieuwe meningen hoort, kan je een nieuw topic aanmaken. Op die manier is de kans groot dat je de meningen en inzichten van andere gebruikers hoort.

Je valt je vriendinnen niet lastig. Ik vermoed dat zij steun vinden bij jou, en daarom verdien je het om steun te vinden bij hen.

Heb je nog een gesprek gepland met die leraar waar je naartoe was gestapt?
Vast,

Wss vinden ze het alleen maar irritant.

Nee
Je vriendinnen zijn er voor je, ook als het minder gaat. Ik veronderstel dat, wanneer zij naar jou toekomen met hun problemen, jij ze ook niet 'irritant' vindt.

Zou je nog eens een gesprek willen hebben met die leraar?
Nee!

Ik weet niet...
Voelde je je de vorige keer geholpen bij die leraar?
Beetje, wel dat ik bij haar terecht kon.

Mijn vrienden E is naar een leraar gegaan, ze durfde niet zelf tegen mij en S te vertellen dat ze er last van had dat wij steeds zeggen van: 'Ik kan het niet' en dat was echt kak. Ik snapte het niet, zlef zij de dat ook wel eens... Waarom doe ik steeds iets fouts waardoor ik steeds bij een leraar bij een leraar terecht kom? Ik had mensen niks moeten vertellen over mijn problemen dan was er niks gebeurt, dus ik weet het wel weer de volgende keer hou ik mijn mond. Ik weet denk ik wel weer, ik hang nu gewoon het vrolijke meisje uit, die niet 'ik kan het niet' ofzo. Dan hebben mensen geen last van mij, en dan kan ik gewoon in mezelf en op me lichaam weer vreselijk zijn. Ik vertel niets meer. Fk it.
Als ik het goed begrijp is E naar een leraar gegaan, met de melding dat ze het moeilijk heeft met horen dat het niet goed gaat met jou en een vriendin. Ik wens dat jij en die vriendin begrijpen dat jullie niets fout hebben gedaan. Jullie hebben het recht om jullie gevoelens te uiten.

Is het een mogelijkheid om E een beetje van jullie problemen te "sparen", en dat jij en je andere vriendin onderling over dit soort persoonlijke dingen praten? Het kan dat E meer moeite heeft met omgaan met andermans problemen. In dat geval is het een kwestie van het vinden van iemand die hier wel mee om kan gaan.

Je kan altijd terecht bij mensen die er bewust voor gekozen hebben om zich open te stellen om anderen te helpen, bv. een leraar of hulpverlener. Het is belangrijk dat iemand het aan durft te geven als bepaalde dingen te zwaar zijn, en in dit geval is E hiermee naar een leraar gegaan.

Ik hoop dat zowel jij, je andere vriendin als E de nodige steun vinden. Jullie zijn nu op de hoogte van het feit dat E het zwaar vindt om andermans problemen aan te horen, maar misschien kunnen jij en je andere vriendin elkaar wel vinden op dat vlak.

Hoe reageerde de leraar waarmee je gesproken hebt, nadat E naar een leraar was gestapt?
Nee, ze vond dat we te vaak: 'Ik kan het niet' zeiden.

Nee, want ze vind het ook kak als ik het niet vertel. Wat wil ze dan?

Nee, ik wil niet naar een leraar gaan!

Nee, zo is het niet. Ze vind dat we te negatief zijn...

Ze zei niet heel veel bijzonders
Inderdaad lastig om te begrijpen wat je vriendin dan wel wilt. Zou je dat met haar kunnen bespreken?
Nee!
Kan je goed met je andere vriendin praten?

Reageer