Skip to main content

Hallo iedereen! 

Dit is mijn eerste topic die ik ooit maak, dus verwacht er niet veel van maar goed.

Ongeveer 3 weken geleden was ik een online spel aan het spelen en toen was een van mijn online vrienden ook online, die kwam bij mij in mijn spelletje. Toen kwam er iemand anders bij en ging mij een privé bericht sturen, van: '’Hey Frits ( nep naam geen zorgen. ) Ik ben Max ( Nep naam. ) Ik zit bij jou in de klas. '’ 
Toen zei die '’Jij hebt toch epilepsie?'’ ( Hierover praat ik graag open online, zodat mensen er rekening mee houden, maar. Dit is wel waar, ik heb epilepsie. ) 

Ik dacht dat het een van mijn beste vrienden op school was die een grap uithaalde, zo is ie wel een beetje. 
Dus ik dacht dat dat ook hem was. Maar ik zei ook: '’Ja, maar niemand in mijn klas heet Max.'’ 
Hij zei: '’Ik ben erbij.'’ 
Nou toen hebben we met z'n drieën even het spelletje gespeeld, toen ie zij dat ie wou afspreken in het echt. En dat ie dan morgen kwam, ik vertelde dat dat niet kwam door een van mijn honden. Hij zij: '’Oh ja.'’ 

Toen vroeg ie mij om mijn adres, die heb ik niet gegeven. Want dat doe ik niet als ik niet zeker weet dat het ook mijn klasgenoot is, ik zei '’Je moet maar eerst bewijzen.'’ Dus gaf ie z'n Discord ( Online gaming platform waarop je kan praten. ) En nou ja, toen geloofde ik hem niet.

Toen kwam die andere vriend en zei dat ik gepranked was, ik vroeg. '’Wat zouden jullie doen als ik mijn adres wel had gestuurd?'’ Hij zei toen: '’Oh gewoon, opgezocht en naar jou verstuurd. Dat is alles.'’
Ik zei toen van: '’Jij bent echt gek als jij dat ging doen bij een kind van 12 die daar echt intrapte.'’

Nou en toen werd ik dus boos op het feit wat ie ging doen, een paar dagen later verstuurde hij mij een bericht van dat hij spijt had en dat hij zijn excuses aanbood. Ik accepteerde, maar ik wou ook een excuses van die andere vriend van hem. Dus zo overlegd, ik werd in een groep DM gesleurd. Toen de tijd eindelijk kwam, gaf die vriend geen excuses. Hij reageerde erg sarcastisch en was totaal niet iemand waarmee je vrienden mee wilt zijn.

Nou ben ik er nu wel een beetje van geschrokken, ik ben ALTIJD heel erg voorzichtig met mensen online, en ik weet altijd wanneer iemand de ware zelf van zich spreekt. ( Omdat ik een oud ziel heb.  Mentaal ben ik ouder dan lichamelijk. ) 

Alleen mijn vraag is… Wat moet ik nu doen, die ene vriend die heeft echt spijt. Maar die ander niet, en ik weet of ik die ander nou wel weer moet vertrouwen. Of niet, ik heb met mijn allerbeste vriend online gesproken. Hij zei toen van. '’Just let it go, it's over. It's gonna be fine.'’ ( Laat het gaan, het is over. Het komt goed. ) En ja, ik begrijp hem. Maar tja.. Ik zit er toch nog wel mee. En vooral met wat ze zouden doen als ze mijn adres hadden.

Zou iemand mij tips hierover kunnen geven? 

Bedankt, Frits.

Even voor de duidelijkheid, dit is dus NIET echt jouw klasgenoot of wel ?


Even voor de duidelijkheid, dit is dus NIET echt jouw klasgenoot of wel ?

Nee, is ie niet. 


ik zou persoonlijk het advies van die allerbeste vriend opvolgen. ik denk namelijk niet dat je het voor elkaar krijgt dat hij sorry gaat zeggen dus ik zou het gewoon laten gaan. het is inderdaad niet normaal wat hun doen maar die komen zichzelf nog wel een keer tegen. 

 

joejoee


ik zou persoonlijk het advies van die allerbeste vriend opvolgen. ik denk namelijk niet dat je het voor elkaar krijgt dat hij sorry gaat zeggen dus ik zou het gewoon laten gaan. het is inderdaad niet normaal wat hun doen maar die komen zichzelf nog wel een keer tegen. 

 

joejoee

Bedankt voor je reactie, ik zal dat dan maar doen.  


Hoi Pugger.

 

Eerst wil ik zeggen dat het goed van je is dat je je adres niet hebt opgestuurd. Dat moet je inderdaad nooit doen als je de situatie niet vertrouwt.

 

Ik zal zelf toch het advies van je vriend opvolgen en de situatie met rust laten. Waarschijnlijk gaat die jongen geen sorry zeggen omdat het hem waarschijnlijk niet zoveel boeit. Als het je echt heel erg dwars en je wilt nog praten kan je altijd met je ouders praten en je kan ook anoniem met de kindertelefoon chatten/bellen!

 

Groetjes van mij!


Hoi Pugger.

 

Eerst wil ik zeggen dat het goed van je is dat je je adres niet hebt opgestuurd. Dat moet je inderdaad nooit doen als je de situatie niet vertrouwt.

 

Ik zal zelf toch het advies van je vriend opvolgen en de situatie met rust laten. Waarschijnlijk gaat die jongen geen sorry zeggen omdat het hem waarschijnlijk niet zoveel boeit. Als het je echt heel erg dwars en je wilt nog praten kan je altijd met je ouders praten en je kan ook anoniem met de kindertelefoon chatten/bellen!

 

Groetjes van mij!

Bedankt voor het advies. :)


Ik zou het met je ouders bespreken.


Reageer