Skip to main content
Vraag

commentaar vriendin

• September 15, 2025
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Hi!!

ik zit nu in het middelbaar en had in de lagere school veel vrienden maar nu zie ik alleen mijn bestie nog die ik al ken van mijn twee. Ik heb in het middelbaar ook een vriendin die ik suuuuper leuk vind en veel mee afspreek. Bij haar voel ik mij mooi lief leuk grappig goed enzo! En bij mijn vriendin van de lagere school maak ik plezier maar voel me toch altijd een minder goede versie ofzo. Ze bedoeld het niet slecht maar heeft soms commentaar op wat ik aandoe, niet rechtstreeks maar bv iets in mijn kast en dan zegt ze amai dat is niet mooi doe je dat aan? En dan zeg ik natuurlijk nee maar eigenlijk wel. En ze zet met mijn gsm spotify aan en dan stond er nog een liedje op en dan zegt ze staat dit op je lijstje en dan lieg ik daarover terwijl ik dat wel leuk vind.Β En zo meer van die dingen en we hebbben wel plezier maar voel met toch op een manier slecht. Ik kan haar dit niet zeggen maar vroeg me af hoe ik hiermee moet omgaan en met toch goed bij haar te voelen. Iemand tips of hetzelfde probleem? Dankje!! Liefs Tess πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 15, 2025

Hee ​@TesssieΒ 

Ik snap je wel hoor! Soms is het gewoon zo dat je bij de ene vriendin echt jezelf durft zijn en bij de ander niet zo. Bij je nieuwe vriendin voel je je blij en mooi enzo en dat is super! πŸ˜„ Bij je oude vriendin lijkt het alsof je je moet verstoppen een beetje, omdat ze dingen zegt over je kleren of muziek. Maar weet je? Jij mag gewoon dragen en luisteren wat jij leuk vindt! πŸŽΆπŸ‘—

Als ze weer iets zegt kan je gewoon zeggen: β€œHaha maar ik vind dit wΓ©l leuk!” Dan laat je zien dat je trots bent op jezelf. Je hoeft niet boos te doen, maar gewoon laten merken dat jij het okΓ© vindt. En je mag ook nog steeds met haar plezier maken, maar onthoud dat je niet alles hoeft te veranderen voor iemand.

Vrienden horen je leuk te vinden zoals je bent. πŸ’– En het is ook helemaal normaal dat sommige vriendschappen een beetje anders worden als je ouder wordt. Jij verdient mensen bij wie je 100% jezelf kan zijn! 🌸

Wil je dat ik wat voorbeeldjes geef wat je kan zeggen als ze weer zo’n opmerking maakt?

xx liefs Wolf 🐺

• Topic-opener
  • September 17, 2025

Dat mag altijd :) 😊😊