chat met fier


  • Anonymous
  • 0 reacties

hi,

ik heb nu een paar x met fier gechat en iedere keer weer vind ik het zo irritant. waarom? omdat ze met meer tegelijk chatten. dus dan moet je steeds 4 of 5 minuten wachten tot er word gereageerd. ik dacht de eerste keer miss is het u gewoon druk dus ik heb het een paar keer geprobeerd maar t is iedere keer zo! heb je net iets heel moeilijks gezegd, moet je 5 minuten wachten. en dan zijn ze ondertussen ook andere verhalen aan het luisteren. dat vind ik echt weird. hebben jullie dit ook zo gehad en wat vinden jullie ervan? of ligt het aan mij?

doeg


14 reacties

Ik heb er geen ervaring mee maar proberen anders Veilig Thuis of de Kindertelefoon? Met de Kindertelefoon heb ik een prima ervaring. Die zijn er ook specifiek voor jou! Hoe dan ook, succes.

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Yepp, ik deel jouw frustratie. Erg hinderlijk. Ik heb ook wel eens met ze gechat, maar er valt echt geen gesprek met ze te voeren gewoon. Ik moest elke keer 10 en soms wel 20 minuten wachten tot ik reactie kreeg. Ook helpen ze je totaal niet om te praten (je verhaal te doen) dus niet perse kindvriendelijk.  De Kindertelefoon verwijst wel eens naar Fier maar ik vraag me soms echt af waarom, als ze op deze manier met kinderen omgaan. 

Ik heb wel logisch nagedacht over waarom Fier dus met meerdere mensen tegelijk chat en het enige wat ik dus kon bedenken is dat ze dus alleen savonds en snachts te bereiken zijn op de chat wat het misschien wel lastiger maakt voor werknemers bij Fier. Het kan misschien zijn dat zij in de nacht dus moeten wachten op een chat en als er dan meerdere werknemers aan het werk zijn zal dit vaker gebeuren. Maargoed ik weet dus niet of dit klopt.

Ik raad jou ook aan om eens met Veilig Thuis  https://veiligthuis.nl/ of De Kindertelefoon https://www.kindertelefoon.nl/ te chatten zij hebben de aandacht alleen voor jou, en zullen dus sneller reageren. Ook weten zij hoe ze goed met kinderen in gesprek kunnen gaan.

 

Joeeeeee

Reputatie 2
Badge +1

Ja ik vind dat ook echt heel erg irritant. Je zou toch denken dat als je zo iets heftigs verteld dat ze daar gewoon de aandacht voor hebben? En ze vragen amper wat dus dan weet je ook niet wat je moet zeggen. Ik ga nooit meer met hun chatten.

ik vind de kindertelefoon ook echt chill maar zij verwijzen dus wel door naar fier. eigenlijk zouden ze bij de kindertelefoon hun moeten aanspreken dat het voor kinderen echt niet fijn is zo te chatten. ik vond het zo chill dat fier open is als de kindertelefoon dicht is maarja, zo heb je e rook nix aan dus. 

 

Heey,

Ja, ik deel ook in deze irritatie. Het is vooral irritant als je heel je verhaal getypt en gedeeld hebt en dan moet je zo lang wachten op een antwoord. Het voelt niet als een echt gesprek. Het duurt ook ontzettend lang voordat je echt ergens bent in het gesprek waar je wat aan hebt. En ik vind dat ze niet heel erg ingaan op de dingen die je deelt. Als ze reageren stellen ze weer een vraag of zeggen ze maar één ding ofzo. 

Voor de rest zijn de mensen daar heel aardig en ze denken ook wel echt met je mee. 

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Wat goed dat jullie dit delen op dit forum.  
Wij begrijpen dat het chatten met Fier niet soepel gaat. Als zij meerdere chats tegelijk aannemen, dan is dat een andere werkwijze dan bij De Kindertelefoon.  De reden dat we naar Fier doorverwijzen, is omdat jongeren bij Fier echt daadwerkelijk hulp kunnen krijgen, omdat zij ook behandelcentra hebben. 
 

Heel goed dat jullie nu dit signaal hier afgeven.  Via de Communitymanager zullen we dit onder de aandacht brengen bij de medewerkers van De Kindertelefoon. Doorverwijzen naar Fier kan nog steeds belangrijk zijn,  maar dan kunnen we hier meer rekening mee houden.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

hoi mariska 

top dat je dit gaat bespreken. ik denk wel als je  een rotervaring hebt met het chatten dat je niet echt zin hebt om verder hulp van hun te krijgen maarja snap wel dat jullie toch ook gewoon verwijzen naar hun

doeg!

Reputatie 7
Badge +19

hoi @Mariska H ,

Nou mijn ervaring is dat zij geen “echte” hulp kunnen bieden. In de chats geven ze aan dat je het dus met iemand anders moet bespreken, eigenlijk net zoals jullie doen. Wat ook begrijpelijk is in eerste instantie. Als dat echt niet gaat verwijzen ze ook door naar veilig thuis, maar dit wel in het geval van een onveilige thuissituatie. Ik weet niet hoe ze om gaan met andere situaties met betrekking tot geweld. 
 

joeeee

 

Heey,

@jaivy Mariska H bedoelt dat zij ook in real live hulp kunnen bieden, face-to-face therapie. Dat doen zij in de behandelcentra. Dat is anders dan hulp die geboden wordt via een chat. 

Ik vind dat ze in de chat geen echte hulp bieden, maar dat zal voor de behandelcentra misschien anders gelden. Misschien kunnen de medewerkers van de Kindertelefoon dat dan aangeven?

Je kunt bij Fier wel elke keer met dezelfde medewerker chatten, als je dat wilt, op die manier kun je het oppakken vanaf het punt waar je de vorige keer gestopt was en zo denken over een oplossing. Ze bieden geen directe hulp, maar kijken mee naar wat je zelf zou kunnen doen om de situatie te veranderen/ op te lossen. Het nadeel is dan de trage reacties.

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 7
Badge +19

Heey, @Simply Me ,

Ja precies, ik snap wat je bedoelt. Fier heeft inderdaad behandelcentra waar je daadwerkelijk behandeling kan krijgen. Maar De Kindertelefoon verwijst door naar de chat van Fier. Op de chat bieden ze geen “echte” hulp, dus dat is wat ik bedoel. Ik vind het allemaal een beetje krom. Het is namelijk niet zo dat als je chat je behandeld wordt bij Fier, daar wordt door Fier ook niet eens over gesproken.

 

joeee

  • Goedenavond, welkom. Wat kan ik voor je betekenen?

    22:07

  • hi, ik wou alleen wat zeggen ik had op het forum van de kinderelefoon gezegd dat ik het chatten met fier zo rot vond en of ik de enige was. nou er waren nog meer kinderen die dat zeiden en zich daar ook rot door voelden enzo. dus miss moeten jullie toch eens kijken of dat anders kan. tis maar een ideetje. ik dacht ik zeg het toch want dan kunnen jullie er miss ookiets aan doen

    22:08

  • Hoe ervaar jij dit zelf?

    22:12

  • nou heel rot dus anders had ik t niet op het forum gezet

    22:13

  • Wat is er gebeurd?

    22:14

  • wat bedoel je

    22:14

  • Wat heb je hier ervaren waardoor je het niet leuk vond?

    22:15

  • dat je heel vaak heel lang moet wachten op antwoord en dat het heel raar is dat jullie met meer tegelijk chatten. als je iets heel moeilijks hebt veteld en je moet dan 8 minuten wachten op een reactie dat is niet echt helpen. en dan is het ook dat vaak gewoon alleen een vraagje komt ofzo, niet echt een gesprek

    22:16

  • Heb je ook een idee waarom dat zo is?

    22:17

  • nee

    22:17

  • Je mag daar best naar vragen

    22:18

  • ik vroeg wel waarom het zo lang duurde steeds en dan zeiden jullie omdat je met andere ook chat

    22:19

  • en ik weet niet waarom het komt dat er dan alleen een vraag komt ofzo en verder niks, dat ligt miss ook aan de persoon die chat maar andere kinderen hadden dat ook. en nu is het ook zo. ik vertel dingen en jij vraagt alleen iets en geeft verder geen reaktie. dat is nu niet erg ofzo want ik wil alleen dit zeggen tegen jullie maar toen ik echt superlastige dingen vertrelde was het niet echt leuk, dan lijkt het meer een verhoor

    22:21

  • Wij werken in een klein team, daarbij zijn wij een landelijke chat. Fier is een stichting en werkt met subsidies, dat betekend dat er een bepaald aantal medewerkers worden aangesteld voor een bepaalde functie. Wij zijn van meerdere factoren afhankelijk en uiteindelijk doen wij allemaal ons best zo snel mogelijk te reageren op jouw verhaal

    22:23

  • Op de ene avond is het drukker dan de andere avond, dat kunnen wij helaas niet inschatten

    22:24

  • Wij begrijpen dat het lastig is om je verhaal te doen, wij ondersteunen jullie daarin zo goed mogelijk om het wel te kunnen vertellen

    22:24

  • nou dat vinden dus een heleboel kinderen niet. dat wou ik allee zeggen. miss kunnen jullie er toch iets aan doen. of niet. ik wou het alleen maar zeggen

    22:25

  • ik zeg het niet om lullig te doen ofzo allen maar dan kunnen jullie er miss wat mee...

    22:26

  • als niemand het zegt weet je het ook niet

    22:26

  • Ja hoor, feedback mag altijd

    22:26

  • oke doei

    22:27

  • Fijne avond in ieder geval

ik had het dus gechat bij fier dat ze miss iets konden veranderen. weer zon chat met een paar korte vragen en verder bijna geen reaktie. helemaal niet iets van: vervelend of goed dat je het zegt ofzo. snap niet dat ze zeggen kinderen te willen helpen. vind niet dat de kindertelefoon nog moet verwijzen naar die chat. ik ga er in elk geval echt nooit meer heen. wat balen blijft omdat zij savons en snachts open zijn en het dan soms chill is te kunnen praten. 

Doei!

Heey,

Goed dat je dit voor jezelf (en anderen) hebt aangegeven. Inderdaad weer vrij weinig reactie van hun kant. Ik begrijp hun uitleg van weinig medewerkers en drukte wel, maar dat heeft toch niks te maken met hoe je reageert op iemands verhaal? In plaats van alleen maar vragen, kun je dan ook nog gewoon wat zeggen.

Ze lijken weinig empathisch over te komen, al zullen ze het beste met iedereen voorhebben en willen helpen.

Of de Kindertelefoon hierheen verwijst is aan hun. Met de reden die Mariska H gaf kan ik het begrijpen, waarom ze erheen verwijzen.

Als je 's nachts wil praten en je kunt nergens terecht of je hebt op dat moment niemand, zou je misschien kunnen schrijven? Om toch op een manier je ei kwijt te kunnen.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Allemaal,

 

We hebben jullie berichten doorgegeven aan Chat met Fier. Zij nemen jullie opmerkingen erg serieus en hebben hier het volgende over gezegd:

Chat met Fier vindt het fijn dat jullie deze signalen aangeven. We weten dat dit probleem speelt en we vinden het erg vervelend dat de snelheid van de reacties soms langzamer is dan we willen. We weten namelijk hoé belangrijk het is dat iemand in een situatie met mishandeling of geweld snel en goed te woord wordt gestaan. Juist daarom zijn we Chat met Fier 13 jaar geleden begonnen en werken we niet met een wachtlijst of aanmelding voordat je kan komen chatten. En wij kunnen helpen bij het zoeken van de juiste hulp bij jou in de buurt. Het probleem dat jullie noemen nemen wij dan ook zeer serieus. We gaan hier verder onderzoek naar doen én dit verbeteren. We zijn daarom blij met deze feedback. Voor vragen, opmerkingen (ook positief) en tips kunnen jullie mailen naar chat@fier.nl.

 

Groetjes,

Carolien

Reageer