Vraag

Chaos in mijn hoofd, chronische vermoeidheid en ruzie thuis

  • 28 December 2019
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een meisje die op dit moment niet weet wat ze moet. Ik zit in havo 4 en werk ik het weekend. Ik heb chronische vermoeidheid en vernauwde luchtwegen. Ik heb een familie die niks om mij geeft en ouders die of boos op elkaar zijn of boos op mij zijn. 

Mijn ouders zeggen regelmatig tegen mij dat ze hoopten dat ik nooit leefde. Deze woorden doen mij erg veel pijn. Ze zeggen ook dat ik een aansteller ben als ik ergens last heb.

Nu kan ik in mijn hoofd geen rust vinden met dit allemaal. Ik heb overwogen om ontslag te nemen bij mn werk maar toen werden mijn ouders super boos en mocht ik alles uit mijn eigen zak gaan betalen.

Als ik weer is naar het ziekenhuis ga voor controle wordt er altijd gezegd dat ik voldoende rust moet nemen. Maarja makkelijker gezegd dan gedaan als er altijd ruzie is. 

Nu luid mijn vraag als volgt: Hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch meer rust krijg en er minder chaos is in mijn hoofd? 

 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey :)

 

Goede vraag. Als ‘kind’ ben je afhankelijk van je ouders, maar als die er niets om geven kom je in een rare situatie. Je kan met je ouders praten, misschien met je mentor?  Thuis kan je proberen om je gewoon terug te trekken van de chaos.

Wat je ouders doen is btw echt niet ok, maar ik zal het advies van de ‘instanties’ maar niet geven, ik weet hoe kut dat is..

Succes!

Hi Misschien kan je het met je baas over praten.  Hij/zij kan je helpen door je wat minder inteplannen of langer pauze. Ook kan je naar je menor op school naar toe stappen

Hallo Koko :)  

Vervelend dat je ouders zo naar tegen je doen! Je kunt het wellicht bespreken met iemand die je vertrouwd zoals je mentor of een aantal vrienden. Hoe je ouders doen is gewoon niet normaal! 

-Dr8gon99

Badge

Hoi Koko,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu niet zo goed weet wat je moet! Het is niet niks om die dingen aan te moeten horen en geen rust in je hoofd te hebben. Weet dat je altijd ook via de telefoon of chat contact op kunt nemen met collega’s van mij bij de Kindertelefoon. Zij kunnen sowieso naar je verhaal luisteren en misschien kunnen jullie samen dan ook een manier verzinnen hoe je wat meer rust in je hoofd krijgt. Hou je taai!

Groetjes,
Domien.

Reageer