Skip to main content
Vraag

chaos

• November 29, 2025
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyyy,

Op dit moment weet ik het gewoon niet meer al mn gedachten gaan door mn hoofd en niks klopt niks past alles gaat fout.

Mn ouders schreeuwen de hele tijd ik word er gek van, van al dat geschreeuw over de meest kleine dingen waar ik niks aan kan doen schreeuwen om alles maar ook tegen elkaar. Elke keer als mn ouders boos zijn denken dat ze je misschien gaan slaan terwijl je geen actieve herinnering meer hebt dat ze het echt gedaan hebben alles blijft een raadsel. ik weet niks meer van jaar 1 tot jaar 8 wat ik nog wel weet is mezelf in slaap halen voor de rest niks ik word er gek van waarom reageer ik hier zo op? 

Ik maak zulke domme fouten tijdens waterpolo en dan verpest ik alles ik doe dan alles fout en alles gaat kut. Mensen zeggen dan wees trots op jezelf je hebt het goed gedaan. Maar hoe kan ik trots op mezelf zijn als mn ouders dat nooit waren/zijn. Na elke wedstrijd commentaar van hun dit ging fout dat kan beter en dan zit je daar maar met een brok in je keel met tranen achter je ogen. Want je mag niet huilen als je huilt dan is het meteen klaar dan ben je de smaak. Dan worden ze boos en gaan ze weer hun zin zeggen waarom buik je ben je zwak of moe ofzo of als je nu niet stipt met huilen dan zal ik zorgen dat je een reden hebt om te huilen. Ik weet het niet hoor.

Op school haal ik ook niet de beste cijfers dan is het hetzelfde liedje je deed dit fout volgende keer beter je best doen.n moede wist niet eens meer dat ik vorig jaar een tien voor wiskunde had gehaald maar wel al mn slechtere cijfers l. Mijn ouders kennen mij niet eens dat is het ergste.

Ze weten niet dat ik heel erg struggle met eten. Dat ik al mn calorieën bij hou omdat ik wil afvallen of dat ik een tijd heb gehad waar ik mezelf liet overgeven na het eten dat weten ze niet. Ze weten ook niet dat ik altijd gepest ben maar het nooit heb durven zeggen dus waarom zou ik iets tegen hun zeggen hoe ike voel als toch elk gesprek uitloopt naar eeen argument?

Ze kwamen er ook pas achter na drie maanden dat ik mezelf snee en dat kwam omdat ze op gesprek moesten op school is het dan niet duidelijk dat ik struggle de en dat ze niet naar me luisterde. En toen zeiden ze sorry voor alles wat ze tegen me gezegd hadden maar nu begint alles weer opnieuw. We zijn nog niet zo ver dat ze me dood wenst maar daar zijn we wel weer bijna.

Mn ouders hebben nu niet eens door dat het weer echt slecht met me gaat ik heb weer nieuwe snijwonden terwijl het zo lang goed ging. Maar ik kon het niet meer voor de rest vertrouw ik niemand meer vanwege vorig jaar. Ik weet het nieteer ik voel me kut. En weet je het si allemaal weg ik ben geen zelfvertrouwen meer en ik heb weer een heel laag zelfbeeld. Gezellig. Van elke nacht goed slapen maar gewoon doom scrollen. En van lekker fietsen met muziek op naar nu kan ik eindelijk huile. Zonder gestraft te worden.

Byeee

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 30, 2025

hoi,

ik ben al een hele tijd aan het strugglen met verschillende dingen en gisteravond heb ik wat dingen op een rijtje gezet, wat ik iemand zou kunnen sturen. Ik vertrouw niet veel mensen meer maar zal ik het nu sturen of niet? Hierboven in dit topic staat het stukje wat ik geschreven had.

doeiiiii

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 30, 2025

Hoi ​@IkBenOkayDenkIk ,

Dat klinkt als een nare situatie om in te zitten. Jij wilt je gezien en gesteund voelen thuis, althans dat schatten we zo in. Onthoud dat je er niet alleen voor staat en dat je bij ons altijd steun kan halen. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) chatten. Bij ons kan  jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken, over hoe jij jouw situatie kan veranderen.

Het is heel knap dat jij jouw verhaal hier met ons wil delen!

Veel sterkte!

Robin59(De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • November 30, 2025

hooiii, Deze is wel eigenlijk pijnlijk real. Het gaslighten, altijd zeuren om wat je fout doet, uitschelden om niks, manipuleren. Heb je ook nog een jonger broertje/zusje die ze voortrekken? want dan is dit oprecht hetzelfde als dat van mij

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • December 1, 2025

Hoi ​@F_Lwdddd 

Ik heb zelf nog een jonger broertje die ze ook de hele tijd voortrekken. Heb jij dan ook dat zegmaar als je jongere broertje/zusje iets fout doet jij de schuld daarvan krijgt? 

Byeeee

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 2, 2025

hé, ten eerste; wat een moeilijke situatie! ik zit in een soortgelijke situatie maar dan van 1 ouder die heel passief aggressief is. ik heb geleerd om het te negeren maar dat zal wel per persoon verschillen. ten tweede, snij je zelf niet. je lichaam heeft het al zwaar met stress, en sneden bovenop gooien zal het erger maken. ten derde; praat met iemand die weet van deze soort situaties, misschien kan je via je mentor of school een psycholoog vinden of als praten met je mentor al genoeg voor je is, dat kan ook. probeer een beetje je zelf af te sluiten. neutraal zijn. laat ze niet zien wat je voelt. probeer niet veel met hun te doen. let niet te veel op hun "dit kan beter" en "dit ging fout". wees trots op je zelf, kijk naar de goede dingen die je hebt gedaan. in plaats van goed letten op de dingen die je ouders zeggen over wat je fout doet doe alsof je luistert of negeer hun een beetje. het zou hun waarschijnlijk niet veel uitmaken. bewaar je tranen voor ergere dingen en denk en plan een beetje voor school, misschien helpt dat ook. goede slaap helpt super veel om je overdag goed te voelt. probeer gewoon meer op je zelf te focussen dan op anderen, boeit mij wat als anderen zeggen dat ik naar de maan moet gaan terwijl ik zelf op de aarde wil blijven. focus op je groei en zie fouten om van te leren en niet om je voor te schamen.

veel succes,

cheezburger 🍔