Guysss ik ben een meisje van 15 en er komen dinsdag mensen om camera's te plaatsen in elke kamer behalve de badkamer hoe toxic is dat in kan niet meer huilen in me kamer vape of masturberen iemand help wat moet ik doen
Das echt een dikke schending van je privacy waarom komen de camera's er eigenlijk?
Das echt een dikke schending van je privacy waarom komen de camera's er eigenlijk?
Me moeder vertrouwt ons niet zei ze
Ik denk niet dat het mag je kan denk ik een klacht indienen ervoor en ja als jouw moeder jouw bezig wilt zien dan is dat haar keuze zeker
Heeyyy, das idd zoals ze hierboven zeggen niet oké.
Idk hoe dat bij een gezin is thuis mr bijvoorbeeld op een woongroep moeten ze al toestemming van de rechter hebben dat te doen, dus ik denk dat dat thuis al helemaal niet mag.
Ik zal het aangeven aan bijvoorbeeld veilig thuis of iets anders en t iemand vertellen want dit kan niett
ik ben zelf ook niet helemaal voor de dingen die je dan in je kamer wilt doen, masturberen, vapen etc. Dus met dat snap ik het ook wel een beetje mr om dan camera's te plaatsen gaat te ver.
En voor huilen moet je idd wel privacy hebben ja, echt zo naar voor je :(
Je kunt de camera trwns ook bedekken met iets, zoals een kledingstuk of deo dr op spuiten dat soort dingen xx
Hi!!!!!
Dit is niet oké eigenlijk. Het mag namelijk alleen in slaapkamers als degene die daar slaapt het goed en fijn vindt. Als dat niet zo is, is het eigenlijk pravicy schending.
Hopelijk als je het uitlegt aan je ouders dat je het ECHT NIET FIJN VINDT dat ze het kunnen veranderen. Je hebt anders helemaal geen privé meer. Je kan opzoeken/vragen hoe je dit het beste kan aanpakken. Zo een gesprek aangaan is moeilijk vooral als je ouders vragen waarom? wat wil je dan gaan doen? soms begrijpen ze het niet heel erg. Dat is niet erg, maar je kan het altijd aangeven.
Heel veel succes!
Dit is echt raar en dat weten je ouders ook wel. Je kunt klagen maar ik denk dat ze dat wel verwachten.
Je moet trouwens niet vapen, ook niet met 'het is mijn eigen lichaam´. Het is verboden, verslavend, dom en slecht. Dus ergens zijn je ouders ook bezig om je te beschermen tegen iets slechts.
Maar goed, die cameras. Tsja, wat zal ik zeggen. Met een simpel plakbandje (Action) is er al niets meer te zien. Draadjes zitten vast met stekkers en die kunnen eruit. Het zijn trouwens ook dunne draadjes, weet je dat die zó met een schaar doorgeknipt zijn?
Cameras zijn trouwens ook kwetsbare dingen. Ze kunnen zomaar draaien en op een muur gericht worden. Ze gaan ook héél makkelijk kapot, zeker met een beetje hulp.
ik zou het bij iemand melden want het is niet normaal je moet ook nog iets van prifecy hebben ofzo want inderdaad is dit best toxic en gaat dit best wel heel ver
dus wat kan je doen met iemand ouder over praten bijv mentor/juf/meester op school als je therapie hebt bijv tegen je therapeut vertellen
Ik denk dat je ouders wettelijk gezien wel het recht hebben om overal camera’s op te hangen in hun eigen huis. Maar het is wel grof dat ze jullie de hele tijd willen kunnen bespionneren. Hebben je al gezegd dat je dat niet wilt?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.