Skip to main content

Buurvrouw met wie ik een goede band hebt gaat morgen of overmorgen overlijden!

• July 2, 2026
  • 1 reactie
  • 10 Bekeken

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

ik heb een buurvrouw en een buurman tegenover mij waarmee ik een goede band heb. Ik kwam vaak op bezoek. buurvouw L en buurman P heten ze. Nu hebben ze allebei veel mee gemaakt. Ze zijn allebei meerdere keren( afgelopen jaar en vorig jaar) in het ziekenhuis geweest. Maar ze zijn altijd weer opgeknapt. P kan nog recht op lopen zonder stok en fietsen! hij is echt nog topfit, het is echt alsof hij 20 is! maar L loopt echt heel erg krom en maandag was de huisarts er en zei hij dat ze niet lang meer leeft. Haar lijf is op, versleten. Ze kan niet meer goed lopen, eten houd ze niet binnen zelfs niet heel licht voedsel een klein beetje, ze heeft een hijg/piep stem en heeft het benauwd. Vandaag of morgen of overmorgen overlijd ze. haar dochter is bij hun en haar zoon komt er aan vanuit India.

Gisteren heb ik samen met mijn moeder  “afscheid” genomen. Nog even gekletst dat het niet zo goed gaat met haar (deed mijn moeder hoor! zelf kon ik echt niet praten) daarna heb ik nog een paar woorden gezegd. en haar hand nog vastgehouden. Nu ben ik zo verdrietig.

ik vind het ook zo erg dat ze overlijd. Zij waren 65 jaar getrouwd, het oudste stel van ons dorpje.  Ik heb weleens eerder verdriet gehad, meerdere keren, maar dit vind ik ook echt zo erg! Ik kan het mij niet voorstellen!

Wat helpt tegen verdriet? Wat kan ik voor de buurman doen? Wat moet ik doen bij de begrafenis? Wat moet ik doen bij de kerkdienst? ( ze zijn Christelijk en ik ook. Dus ze gaat wel naar de Hemel volgens mijn geloof)

Heeft iemand tips of mooie citaten?

Groetjes,

RoosjeRood🐮

PS: nu je dit leest is ze waarschijnlijk gestorven.

( het is nu 2-7-2026 nu ik dit schrijf dus komt het waarschijnlijk morgen online)

Namen anoniem gemaakt door De Kindertelefoon

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 2, 2026

Eerst nog de koe en nu dit. Dit moet vast lastig zijn je kan contact opnemen met de kindertelefoon door te Chatten of bellen 

Ik denk dan aan de leuke tijden die je hebt gehad in de bossen. 

Heeeeeeeeel veel sterkte!