Skip to main content

Hey,

zijn er hier nog mensen met een burn-out/ autisme burn-out?

en heeft iemand tips voor uit een burn-out te geraken?

 

Hey, 

Ik heb zelf geen ervaring met ene burn-out, maar wel me ouers/vriendinnen. Ik denk dat rust het enige hulpmiddel is. Geen fysieke rust, dus niet de hele dag op bed liggen, maar mentale rust. Een burn-out is iets mentaals. Het is bewezen dat elke dag een half uurtje wandelen heel goed is voor je mentale gezondheid! Lekker wandelen, lezen, koken en podcast luisteren en vooral niet te stren zijn voor jezelf!

 

Komt goed x


Volgens mij is het bij een burn-out het belangrijkste om een tijdje even niks te hoeven/moeten, zegmaar de mentale rust waar Djede het al over had. Probeer jezelf echt rust te gunnen om tot rust te komen en bouw het daarna ook langzaam weer op, anders riskeer je weer een terugslag als je te snel weer vanalles gaat doen. Probeer nu gwn je agenda een beetje leeg te maken/houden en goed om jezelf te denken. 

Als het echt ernstig is, en je het gevoel hebt dat je er zelf niet uitkomt, is het misschien verstandig om een keertje naar de huisarts te gaan. Deze kan je misschien helpen of verwijst je wellicht door.


Reageer