Vraag

buitengesloten voelen en t komt door mijn ouders

  • 26 October 2021
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hi! Ik know ik post echt veel op mijn account. Maar ik heb weer iets wat ik echt niet fijn vind.   

ik beschouw mensen die alles mogen downloaden wat ze maar willen een beetje verwend.  (SORRY als ik mensen hen gekwetst maar er zit een verhaal achter) 

Ik mag van mijn ouders geen apps downloaden. Dat komt omdat ze het heel belangrijk vinden dat er goed om word gegaan met je gegevens en dat er geen geweld is.  

ik voel me vaak buitengesloten omdat dan vrienden tiktoks gaan maken ik zit er dan maar een beetje bij omdat ik mag zelf absoluut geen tiktok en ik mag geen profielfoto met m'n gezicht en ik mag niet op Social media met m'n gezicht enz.  

​​​​​​Of ze gaan met zn alle Roblox doen en dan zit ik daar ook maar een beetje bij.  Ik heb het al gezegd tegen m'n bestie en andere vrienden, maar die gaan gewoon door en zien mijn ouders als HELE strenge ouders ze willen daardoor ook niet bij mij afspreken. 😩😩 Ik ben ook al naar m'n ouders gegaan, alleen die zeggen dat ik blij moet zijn met wat ik heb. 

ik vind het echt niet leuk, ik moet vaak huilen savonds. 

 

kan iemand alsjeblieft helpen 

 

 


1 reactie

Hoi soph1609,

Dat je veel post hier, is voor mij geen probleem😃, als het goed voelt voor jou is dat juist heel fijn

Oké, jammer dat je niks mag downloaden en ik denk dat we op de een of andere manier misschien iets met elkaar hebben.

Mijn ouders zijn heel erg gesteld op privacy en weten er ook veel van. Zelf weet ik hierdoor ook een stuk meer. Ik mag niet zomaar apps downloaden, moet eerst het privacy beleid lezen en soms ook toestemming vragen. Over het algemeen gebruik ik ook geen google, gmail en YouTube. Mijn vader heeft dan andere, privacy vriendelijke apps en websites die ik kan gebruiken.

Inplaat s van YouTube gebruik ik een andere app die reclame vrij is en nog steeds helemaal dezelfde inhoud heeft als YouTube. En dat met meer apps. Ook gebruik ik geen whatsapp. Ik ken weinig mensen die het ook niet gebruiken.

Maar omdat ik me hierin heb verdiept begrijp ik mijn ouders beter en wil ik eigenlijk ook niet die andere websites en apps gebruiken als dat toch niet nodig is.

Over die spelletjes spelen. Misschien kan je een keertje opzoek gaan naar privacy vriendelijke spelletjes en vragen aan je ouders of dat wel mag, misschien stemmen ze wel in.

Groetjes,

Who.am.I.

Reageer