Skip to main content

Hoi hoi, 

Ik ben een meisje van 15 en zit in de 4e. Ik ken 2 vriendinnen al bijna 9 jaar en met één was ik altijd best close, alleen zij is een meeloper en de andere vriendin is een allemans vriendje. Ik heb geen zin om mij hetzelfde zoals iedereen te kleden en blijf liever bij mezelf. Ook moeten jullie weten dat ik nu 2 vriendinnengroepen heb: 1 in mijn oude klas en 1 in mijn nieuwe klas met dus nieuwe meiden.

Vorig jaar zijn er wat vervelende voorvallen gebeurd tussen ons 3en, waarbij er ook ruzies zijn ontstaan die later weer zijn opgelost. Nu met het nieuwe jaar wilde ik deze gebeurtenissen achter mij laten. Dat ene ‘meeloper’ meisje ziet mij ook als haar beste vriendin vandaar dat dit allemaal een stuk lastiger wordt.

Alleen laat er nou net vandaag weer wat stoms gebeurd zijn:
Ik wilde met ze afspreken, alleen beide konden ze niet, dus nu heb ik met paar meiden in de avond afgesproken. Het is dat ze hun locatie aanhadden staan en ik zag dat ze beiden in de stad waren samen met nog een ander meisje. De ‘meeloper’ vriendin mag haar niet en ze vertelt altijd tegen mij hoe stom ze d’r vindt, maar toch blijft ze met haar afspreken en duwt ze mij telkens daarmee aan de kant.

Ze wilde al heel lang met iemand meeten die ze nog van vakantie kende en ik ben altijd degene die vraagt hoe het met diegene gaat enzo. Maar nu is ze dus met diegene aan het afspreken, met als support die andere 2 meiden. En ze ontkent ook gewoon dat mijn andere goede vriendin mee is. Dat vind ik toch zo stom, wees dan gewoon eerlijk.

Nou ja maar ik voel mij behoorlijk kut, want dit is niet de eerste keer, nee dit is denk ik al de tiende keer ofzo in 2 jaar tijd dat dit gebeurd,  naast de andere dingen die er gebeurd zijn. Ik spreek niet zo vaak met mensen af, omdat ik dat soms nog awkward vind. Misschien dat ze me daarom vaker laten staan. Ik heb al paar keer met ze gepraat, maar dat lijkt ze ook niet te boeien. 

(PS: mijn nieuwe vriendinnen kunnen niet heel vaak afspreken, dus die zijn meer leuk om op school mee te kletsen, en dat is ook goed. Maar ik mis mijn andere 2 vriendinnen gewoon, die wel altijd konden afspreken.)

Sowieso heb ik ook ze nodig om mee te praten. Want het ging tijd niet helemaal lekker met mij, ook omdat mijn buik (heb PDS) in de wegzit. Alleen ik mis nu mijn praatbuddies ook.

Wat moet ik doen?

hoi jeannie! 

Ik snap je situatie helemaal, en ik zou je graag willen helpen :) 

Hoe ik het hoor gaat het niet helemaal goed in de vriendengroep, wat ik je adviseer: praat met een van hun erover (degene die je t meest vertrouwd.) 

ik snap dat het heel moeilijk kan zijn. ik heb dit zelf ook mee gemaakt en heb zelf gekozen om afstand te nemen, wat ook een optie is. 

ook is het fijn als je andere vriedinnen hebt,  niet alleen om mee af te spreken. maar misschien ook online vrienden? hiermee kun je altijd praten als je je alleen voelt. 

veel sterkte 💕

heyy, lieve ​@Jeannie  ik weet wat je meemaakt… alleen gebeurde het bij mij op de basisschool.

ik heb ze nu achter me gelaten en ik heb nieuwe meiden opgezocht, maar ik snap dat je ze na negen jaar niet zomaar wilt achterlaten en dat de vriendinnen in je klas nu vooral op school leuk en gezellig zijn. maar misschien is het handig dat je kijkt naar de meiden die echt aardig voor je zijn en die echt om jou geven! en misschien kun je soms met je vriendinnen bellen of je gaat lekker iets creatiefs doen(als je dat leuk vindt natuurlijk) maar weet dat ik je steun en dat het goed komt! veel liefs brom de bij2 😘💋

Reageer