Hoi hoi!
Ik ben 15 jaar en zit in de 4e klas. Ik zit sinds dit schooljaar op een nieuwe school. Een deel van mijn vriendinnen groep is meegegaan naar de andere school.
Ik heb 3 jaar op dezelfde middelbare school gezeten, ik had een vriendinnen groep van 9 meiden (1 meisje was er vaak niet). Het voelde alsof er altijd duo’s waren in de groep, en dat ik nooit bij zo’n duo hoorde. Ook sprak ik buiten school en in vakanties niet vaak met ze af. Ik bleef bijna altijd als laatste over en zat vaak alleen als er iemand ziek was. In het begin dacht ik er nog niet zoveel over na, maar na een paar maanden voelde ik me een beetje buitengesloten.
Vanwege het niveau wat we doen, moesten we dit jaar naar een nieuwe school. 3 meiden zijn niet meegegaan. We werden over verschillende klassen verdeeld, ik zit in de klas met 2 van de meiden. Zij zijn best wel close met elkaar. In die klas hebben we nog 2 meiden leren kennen, we zijn dus met 5. En zelfs na een paar dagen voel ik me al het buitenbeentje.
We kenden via via al een stel andere meiden op die nieuwe school, 1 van hun is nu een beetje in onze groep gekomen, die bestaat nu dus uit 7 meiden.
Het voelt voor mij alsof ze niet meer direct tegen mij praten, tenzij ze echt iets van me willen weten. Ook loop ik vaak maar een beetje achter de groep aan. Zij zijn allemaal redelijk extrovert en maken makkelijk contact met andere mensen. Ik ben erg introvert en verlegen en vind dat dus lastig.
Ze maken ook plannen, waar ik bij ben, om samen dingen te gaan doen, maar ze nodigen mij niet uit. O.a. voor feestjes, zwemmen, afspreken maar ook een mogelijke vakantie volgend jaar. Of ze komen in de klas expres niet naast me zitten.
Ik heb geen idee of het aan mij ligt en ik me dingen verbeeld. Misschien ben ik wel veranderd, of zijn zij juist veranderd. Hebben jullie misschien tips voor wat ik kan doen hiertegen? Alvast bedankt! <3