Skip to main content

Hoii,

 

Ik voel mij samen met mijn andere beste vriendin buitengesloten door mijn andere vriendinnen, want laatst gingen wij zwemmen, en toen gingen ze met elkaar alleen maar van de glijbaan, en ze draaiden erom heen waarom ze niet met ons wilden,en ze maakten bijv ook een tiktok waarin iedereen werd getagd behalve ik en mijn vriendin en het was notabene mijn feestje. Op dat moment had ik echt zin om te huilen. Weet iemand wat er met mij aan de hand is en waarom ik mij zo voel? Plzz help!!

 

Liefs,

 

Knus1234

Hee! wat vervelend zeg 😞  Het is helemaal niet raar dat het je verdrietig maakt. Ik vind het ook echt niet leuk van ze dat ze jou en je vriendin het gevoel geven dat je er niet bij hoort. Maar ik zou wel even nagaan of ze dit opzettelijk deden, of dat bepaalde dingen toch verkeerd zijn overgekomen, waardoor ze het dus absoluut niet zo bedoelden.  Ik zou nog een keer met ze praten en eerlijk vertellen hoe je je voelt over dit alles. Als ze ‘echte’ vriendinnen zouden zijn, dan zouden ze het óf met je uitpraten (mocht er van hun kant iets zijn waardoor ze boos op je zijn), of sorry zeggen en er op letten zodat het niet nog een keer gebeurt. Ik zou het niet fair vinden als je ze wel veroordelen voor wat je in hun ogen verkeerd hebt gedaan, maar zonder het met jou erover te hebben. Je kunt moeilijk ruiken wat je verkeerd hebt gedaan… en zo kun je er ook niks aan doen.

Maar ik wil natuurlijk ook niet dat je jezelf kwelt met de gedachte dat het probleem bij jou ligt. Dat is echt niet zo. Ik wil alleen zeggen dat frustraties van beide kanten moeten worden besproken, wil je goede vriendinnen kunnen blijven met elkaar.

Mochten ze nou zo vervelend blijven doen, dan zou ik ze uiteindelijk proberen los te laten, want ik vind ze dan niet echte vriendinnen… je verdient beter dan dit! Ik hoop dat dit een beetje helpt. Heel veel sterkte.


Hoii @Valerie ,

 

Ik drug niet naar ze toe te gaan, en ondertussen hebben ze al een heel clubje, waar mijn vriendin en ik dus niet bijhoren vinden wij helaas, dus ja.

 

Dus dat is wel het probleem.

 

Wat moet ik nu doen?

 

Liefs,

 

Knus1234

 

 


Hmm lastig… kun je ze misschien apart spreken? Of 1 van die vriendinnen apart spreken? Dat zou het makkelijker kunnen maken. Maar als je helemaal niet naar ze toe durft te gaan omdat ze je het gevoel geven dat je niet veilig of gerespecteerd bij hen bent… nou ja, misschien moet je je dan ook afvragen of je het wel zou willen. Maar dat is hoe ik erover denk, ik snap ook dat het lastig is om je vriendinnen te ‘ontvrienden’ of hoe je het ook noemt.


Bij mij is ook ooit zoiets gebeurd (ging vanzelf over) en dan voor jou als het blijft gewoon als zij iets doen gwn vragen of je mee mag doen als ze nee zeggen dan kun je hun er gewoon mee confronteren… 


Reageer