Vraag

buitengesloten en geen vrienden

  • 7 June 2019
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen,

In mijn klas (ik zit in de brugklas bijna in de 2e) zitten maar 8 meisjes, waardoor ik niet echt vriendinnen heb. Ik praat af en toe wel met de jongens enzo maar bij bijv opdrachten moeten we in groepjes en dan blijf ik altijd over. En dan worden wij zegmaar als een 'loser' groepje gezien. En ik ben dus al super slecht in presenteren en dan wordt dat nu nog erger... ): Ook hoor ik dat ze altijd roddelen over mij en een ander meisje wat ook buitengesloten wordt. En een paar meisjes waar ik vaak mee om ga zeggen er niks van... Ook haal ik de laatste tijd slechtere cijfers dan de anderen wat heel raar is. Echt alles zit tegen gewoon. Ik moet gewoon elke dag huilen. En wat echt raar is, is dat ik op internet gwn wel vriendinnen heb. Iemand tips of ervaringen? Alvast bedankt!

1 reactie

Hi Intromary

Online heb je vrienden, maar op school loopt dit niet zo vlot. Je hebt het gevoel dat er over je geroddeld wordt, en dat je schoolresultaten lager zijn dan die van je klasgenoten.

Zouden er, eventueel buiten je klasgroep, personen zijn die je graag beter zou leren kennen? Leerlingen uit andere klassen bijvoorbeeld, of kennissen van een hobbyclub?

Als er het een en ander in je omgaat, wordt het lastiger om goed te presteren op school. Denk je dat je je zorgen met je mentor kan bespreken? Deze zou je kunnen helpen met zowel je schoolwerk, als met het maken van vrienden.

Groetjes
Kenshin

Reageer