Skip to main content

hoi,

ik zit pas op de middelbare school en ik heb twee beste vriendinnen. ze zijn grappig, kletsen veel en er zijn eigenlijk nooit problemen.

Dacht ik.

De laatste tijd beginnen de meiden steeds meer naar elkaar toe te gaan (samen op 1 telefon kijken, naast elkaar zitten in de les, lachen om elkaars grappen, mij niet horen praten...)

We zitten met zn drieen op een catechesatie (HOE SCHRIJF JE DAT OOK ALWEER) maar ja dat dus. en ik heb niet het gevoel dat ze me daarbij betrekken, terwijl ze me zelf hebben gevraagd. de mentoren merken dit ook en daarom praten ze veel met me individueel.

ik durf er niets over te zeggen en heb al wel genoeg problemen. mijn neef is en korte tijd overleden omdat hij gehandicapt was. daar blijf ik mee zitten. het blijft me pijn don, al laat ik dat aan niemand merken. mijn vriendinnen geven ook het gevoel dat het ze niet veel doet. terwijl ik nog nachten huilend in bed kan liggen.

ook weten ZIJ zeker dat ze naam het vwo gaan. maar omdat ik voor geschiedenis en wiskunde een onvoldoende sta denken ze dat ik naar de havo ga. terwijl mijn mentor zegt dat ik evt voor wiskunde een onvoldoende mag staan als ik het echt lasti vind. dus moet ik dan bijles.

maar ze hebben soortvan geen vertrouwen en interesse meer geloof ik. wat kan ik hier aan doen?

:(

Hoi @xx.fay.xx ,

Wat vervelend:( 

Ik weet niet zo goed wat je kan doen, zijn er miss andere mensen die je wel aardig lijken? 


Hey,

Naar! 

Als ze jou buitensluiten, is het maar de vraag of het echte vrienden zijn... Vrienden sluiten je als het goed is niet buiten. Misschien kun je er met ze in gesprek over gaan. Is het geen goed gesprek kan je je afvragen ze je wel verdienen. Misschien kun je andere vrienden krijgen?

Hopelijk hebben andere meer tips!


Ik heb ze nog niet heel lang ontmoet (een wel, een niet) en met degene wie ik al heel lang ken, gaat het steeds minder want die twee waren zogenaamd al besties toen ze 3 waren. maar ik weet niet of ze mij uberhaupt wel leuk hebben gevonden.  er zijn ook geen mensen waarvan ik zeg: WOW, die willen vast wel vrienden met me zijn!!!!! 

Er is wel een groepje, maar die is al in groot contact met ons, dus blijf ik dan alsnog met mijn vriendinnen. Ik denk dat ik het gewoon moet zeggen en dat het dan minder wordt of over gaat...


Reageer