Vraag

Buitengesloten

  • 5 October 2019
  • 4 reacties
  • 185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit nu in de 3e op de middelbare school, ik heb sinds de 1e een vriendengroep die alleen maar groter is geworden en waar nu inc. ik 9 mensen in zitten. Het ging allemaal heel goed tot nu opeens, ik en mijn vrienden spraken veel af en hadden een groepsapp om af te spreken etc. Maar nu de afgelopen weken wordt er opeens niks meer in gezegd, er wordt dus ook niks geplant qua afspreken. Toch hoorde ik mijn vrienden soms wel vaag praten over dingen die ze gingen doen na school, ik was altijd van: 'Dat zal wel met met andere vrienden zijn'. Totdat ik gisteren opeens 2 fotos op een insta-story zie opduiken, een foto met Iedereen van mijn vriendengroep behalve ik bij een vriend van me thuis, en daarna dook er nog zon foto op. Nu heb ik dus het gevoel dat ik wordt buitengesloten, hebben jullie misschien advies voor wat ik nu moet doen?

4 reacties

Een beetje naar voor je

Wat je kunt doen is maak een plan en kijk als ze deze zien zitten. Als je vrienden zeggen van naaaaah geen zin en je merkt dat ze iets deden zonder jou sluiten ze je buiten soms misverstaan.

Ik ben een transseksueel meisje en we gingen zwemmen onder vrienden maar ik wist niets ervan af totdat ik foto's zag en later was het van Taylor sorry we dachten dat je niet zou willen omwille van je transseksualiteit een misverstand dus.

Wat je kunt is confronteer hun en zet hun voor voldane feiten zeggend waarom ze jou niet uitnodigen om met hen te gaan stappen.

Hi super vervelend! Ik heb precies dit dus ik weet precies hoe je je voelt! Ik ben aan het praten met een psycoloog misschien helpt dat.

heii, super vervelend dit!

ik snap precies wat je voelt. dit heb ik ook. praat erover met je mentor, die kan je altijd helpen en anders wel met een andere docent of vertrouwenspersoon. of stap naar je vrienden (ik weet hoe moeilijk t is) 

succes ik geloof in je!

xx me

Heyy, echt mega vervelend! Ik snap je gevoel want ik ben zelf buitengesloten. Mijn (ex)vriendinnen plaatsten ook foto’s zonder mij. 

Je kan aan ze vragen waarom ze dingen zonder jou doen. Ik snap dat je er onzeker van wordt, want dat geeft je het gevoel dat ze jou niet aardig vinden. Misschien kan je aan hun vragen waarom ze dingen zonder jou doen, want misschien hebben ze er wel een reden voor.  Ik snap dat je het spannend vindt, maar als je het gewoon aan hun vraagt doe je niks fout. 

Als ze je echt niet willen kan je nieuwe vrienden zoeken. Dat heb ik ook gedaan toen ik me buitengesloten voelde. Ik zou het ook je ouders vertellen. Misschien kunnen zij je erbij helpen. 

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt en veel succes nog! Liefs, Naira193:heart:

 

Reageer