Skip to main content

bruiloft maar ik ben in niks comfortabel

• July 7, 2025
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Okay dus ik heb een bruiloft deze zaterdag en ik ben daar best anxious over omdat ik sws geen jurken draag maar ik ook niet in pak ga. Ik ben een meisje maar ik ga soms ook wel richting een jongens mind-set maar ik voel me zeker geen jongen of they/them. Mijn kleding stijl is vooral baggy en genderless en hierdoor heb ik stress over deze bruiloft. 

Ik heb al aan mijn moeder gevraagd of ik deze bruiloft kan overslaan omdat ik de dag daarvoor ook een concert heb tot laat maar nee dat gaat niet gebeuren. Normaal doe ik niet moeilijk over dit soort dingen maar ik voel me gwn mega oncomfortabel over een jurk of/en pak.

Heeft iemand nog tips hoe ik hier onderuit kan komen of wat ik aan kan doen zonder op te vallen?? 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@ampersNlifee ,

Ik snap helemaal dat een bruiloft aankleden je een beetje als een puzzel voelt, zeker als je écht niet in jurk of pak wilt gaan. Hieronder wat tips die je hopelijk helpen om jezelf (een beetje) trouw te blijven zonder dat je eruitziet alsof je expres opvalt. Je kleding hoeft overigs ook niet te lijken op een "jurk" of een "pak" om gepast te zijn. Denk aan een wide-leg pantalon met mooie stof (zoals linnen of satijn) + een blouse die losjes valt. Dat blijft lekker baggy en genderless, maar oogt toch feestelijk. Of probeer een net maar ontspannen jumpsuit. Veel mensen dragen Jumpsuits als alternatief voor een jurk op bruiloften 

Maak het jóuw look met accessoires zoals opvallende schoenen, een subtiele ketting, of statement riem: dingen die je comfortabel vindt en die je eigenheid laten zien.

Hopelijk heb je hier iets aan.

xx liefs Wolf 🐺