Skip to main content
Vraag

brakedowns

• January 20, 2025
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey ik ben een meisje en ben 14 jaar 

ik had een vraag want ik heb het gevoel dat ik mijn emoties niet meer onder controle heb een paar voor belden ik was de sjaal van mijn mama 5 min kwijt en het was 80 procent kans dat mijn vriendinnen die gwn mee genomen hadde omdat ik hem vergeten was maar ik kreeg bijna een paniek aanval ook toen ik 1 min te laat was in de les omdat ik aan het foute lokaal stond alle rest was ook te laat maar op een of andere manier trilde ik helemaal en had gevoel alsof ik niet kon ademen. Net wou ik mijn koptelefoon gebruike maar die bleef het niet doen ik werd zo boos en begon half te wenen omdat ik moe en uitgeput ben en alle kleine dingen lijken zo groot en stres vol. Het voelt alsof ik altijd stres heb Dus mijn vraag was weet iemand hoe ik dit terug onder controle krijg want het maakt me gek 

Dus alle tips zijn welkom

alvast heel erg bedankt xx 

2 reacties

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 2, 2025

Hoi ​@Klaver 

Wat naar zeg…

Ik heb dit ook maar niet zo erg, ik denk dat het verstandig is om tegen iemand op school te zeggen. Die kunnen dan rekening houden als dit gebeurt.

Ik hoop dat ik geholpen heb

Groetjes Lovegood 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Klaver !

Wat jij beschrijft klinkt echt heel heftig en vervelend. die paniekaanvallen en het gevoel dat alles zo snel te veel wordt, kunnen je echt overvallen en uitputten. Het is goed dat je het herkent en dat je erover praat, want dat is al een stap vooruit!

om paniekaanvallen tegen te gaan kun je proberen rustig en langzaam in te ademen door je neus, even vasthouden, en dan langzaam uit te ademen door je mond. Dit kan je helpen om te kalmeren als je het benauwd krijgt of gaat trillen.

Probeer ook elke dag even iets te doenwat jou ontspant, zoals muzeik luisteren, wandelen, tekenen of iets anders waar je van geniet. Lichte lichaamsbeweging, zoals een korte wandeling, kan ook helpen om spanning te verminderen.

Als je merkt dat deze gevoelens vaak terugkomen en je dagelijks leven beïnvloeden, is het heel verstandig om met een schoolpsychloog of huisarts te praten. zij kunnen je nog beter helpen.

Je staat hier niet alleen in, en het is oké om het moeilijk te hebben.

xx liefs Wolf 🐺