Vraag

Boze vader

  • 22 October 2019
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben bram

Ik was normaal op tl ingedeeld maar mijn juf zette mij op het 1e middelbaar VWO in nederland

Ik ben sinds kort naar België verhuisd en zit ook op een Belgische school alleen hier is het VEEL moeilijker dan in Nederland en heb ook slechte punten

Hierdoor is mijn vader ook altijd boos of chagrijnig en begint hij over alles wat fout is of wat ik weer eens niet goed doe. 

En terwijl ik mij kapot leer voor o.a Frans (dat hebben ze in België al 3 jaar) zegt mijn vader steeds "je doet veel te weinig en je moet je punten omhoog krijgen! Dta snap ik wel een beetje maar ik had eerst een hele goede sterke band met mijn vader en die is nu al bijna weg we hebben elke dag ruzie wat soms ook uitloopt op harde duwen ik ben ook bijna altijd boos want net als ik denk dat het goed gaat komt mijn vader me weer in de grond boren elke dag opnieuw ik ben echt verdrietig praten lukt ook niet ik ben radeloos dalijk haat ik mijn vader en dat wil ik helemaal niet

 

Kan iemand mij helpen? 


4 reacties

Ik weet niet of je een mentor hebt, kaart daar het probleem eens aan!

Niet op je vader boos reageren! Dan wordt het een soort machtsvertoon.

ga met hem mee, zeg dat hij gelijk heeft. Dan wordt hij rustiger.

Laat hem anders eens meekijken als je leert.

Laat hem zien dat je je best doet maar dat het echt niet lukt.

Ik denk dat je vader het beste voor je wil. Iedereen heeft liever een 10 dan een 4.

Voor het leren; wat ik doen ik vraag de vak docent voor extra uitleg, alleen. Dan kun je rustig alle stof doornemen.

 

hopelijk heb je er iets aan!

mocht je meer tips willen laat het weten! Ik zal regelmatig terug komen bij dit topic!

 

MVG Casper

 

Badge

misschien kan je met je vader hierover praten,

ik denk dat hij het daarna het ook beter begrijpt.

wat Casper ook al zei, misschien kan je naar je mentor of een vertrouwenspersoon op school.

ook kan je bijles vragen als je bepaalde vakken lastig vindt. 

succes!!

xxx Veertje

 

Ik heb geprobeerd te praten en dat lukt ook voor een tijdje maar een dag erna gebeurt precies hetzelfde weer opnieuw, 

Ik heb bv zondag afgesproken met een vriend die ik al lang niet heb gezien en jarig is maar mijn vader wist dat al vanaf dinsdag of zoiets

Nu vroeg ik geld voor zijn verjaardag en ineens reageer hij heel boos "Wat vind je nu belangrijker je vriend of je punten?!" waarop ik reageer "mijn punten, maar ik wil wel gewoon naar die vriend zondag" en dat terwijl ik al de hele week zo'n 6 uur per dag leer (ik heb vakantie) nog word hij hier razend over

En zoals ik al zei praten help maar heel eventjes 

We zijn wel aan het kijken voor bijles maar daar zeurt hij ook over dat ik "moeite moet doen" terwijl ik naar mijn mening echt mijn best doe

Ik weet het gewoon niet meer 

Hoi, sorry voor de hele late reactie, ik weet niet of het al is opgelost. Maar als praten eventjes heeft geholpen zou ik dit vaker gebruiken.

 

Misschien zou je je vader eens mee kunnen laten kijken met het leren, zoals eerder aangegeven. 
En anders misschien een gesprek met vakdocenten en je vader?

 

Ik zal nu echt eerder reageren…

gr. Casper

Reageer