Skip to main content

 

nou vaak ben ik in de avond op de ps4 met me online vrienden en dan als ik er af moet dan, zitten e ouders altijd grappen te maken dat ik een jongen leuk vind, ik vind dat zelf irritant en zeg dan: hou op, en hun vatten dan het vaak verkeerd op en dan begint me vader boos op me te worden. en dan word ik ook boos en begin ik terug te schreeuwen. ik heb ook al vaak gehad dat me vader me heeft geslagen omdat ik dan terug schreeuw.

ik weet echt niet wat ik moet doen en ik voel me ook vaak verdrietig daardoor. soms loop ik zelfs weg en kom ik pas in de avond terug

Heey,

Klinkt als een vervelende situatie. 

Ik snap dat je het vervelend vind dat je ouders grappen maken die jij niet leuk vindt. Goed dat je dit ook al hebt aangegeven. Jammer dat je ouders dat dan verkeerd opvatten. Jou vader mag jou om geen enkele reden slaan, dat is verboden.

Heb je wel eens met je ouders gepraat hierover? Op een moment dat jullie geen ruzie hebben bijvoorbeeld? Als je dat nog niet hebt gedaan zou je dat eens kunnen proberen, misschien dat ze dan door hebben hoe vervelend jij dat eigenlijk vindt.

Je kan ook met iemand anders praten hierover, bijvoorbeeld je mentor, familielid, vriend/vriendin, buren, etc.


ik vind het zelf lastig om er over te praten omdat ik snel bang ben dat ik iets fout doe of iets verkeerd zegt.


Kan ik me voorstellen. Maar het is het proberen waard


Reageer