Skip to main content

hoi allemaal 

ik weet niet of dit een plek is om dit de vertellen maar het moet er gw uit

het laatste half jaar werd ik steeds meer onzeker over mijn lichaam en voelde ik me veel te dik ik had dat daarom dus in een dagboekje opgeschreven jammer genoeg vond mijn moeder dat en las het. ze ging er toen helemaal vragen over stellen en alles. na een lange tijd hielt dat op maar toen ze begon te merken dat ik steeds minder ging eten vroeg ze er steeds naar of het nog we goed ging en dan moest ik wel zeggen van wel ook al was dat niet zo. nu eet ik dus wel gw avond eten en thuis een koekje maar op school gooi ik alles weg en thuis probeer ik het uit te kotsen. ik wil het zo grag met iemand delen die me begrijpt maar ik heb gw het gevoel alsof niemand me snapt. ik wilde het dus laatst aan een vriendin vertellen en dan weer niet en zo gaat het de heletijd door en al die tijd wordt het alleen maar erger en erger alles wat ik thuis eet moet er gw uit of dat nou in kotsen is of in heel veel sporten dat maakt niet uit. als het er maar uit gaat. 

heeft iemand tips 

Heyy

 

Wat naar zeg..

 

ik weet niet of dit een plek is om dit de vertellen maar het moet er gw uit

Dit is zeker de plek om dit te vertellen! Je bent hier altijd welkom met al je problemen en ik hoop dat het je een beetje heeft opgelucht nu dit eruit is!:slight_smile:

 

Je geeft aan dat je heel graag wilt praten over je problemen, maar dat je het gevoel hebt dat niemand je zal begrijpen.

Ik snap heel goed dat je dat denkt, maar wat je denkt is echt niet zo! Er zijn namelijk heel veel mensen die jou zullen begrijpen en jou hiermee willen helpen en steunen!

 

Je kan altijd met je moeder praten over dit soort dingen. Die is er echt voor jou en die zal jou echt serieus nemen en die wilt jou echt met alle liefde helpen en ondersteunen hiermee! Je kan natuurlijk ook altijd met iemand anders praten als je dat fijner vindt zoals met je vriendin, mentor, een familielid, vertrouwenspersoon of de huisarts.

Als je praten heel erg eng vindt en als het je niet lukt kan je misschien proberen om het via een berichtje of brief te vertellen aan iemand die je vertrouwd? Daar schrijf en typ je dan in waar je mee zit en misschien lukt dat je wel om dat te versturen.

 

Je kan ook als je anoniem met iemand wilt praten over hoe je je voelt contact opnemen met de kindertelefoon. Die zijn iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bereikbaar op het nummer 0800-0432 of via de chat.

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Heb je geen goede vriend of familielid waar je dit mee kan bespreken? Je kan ook altijd een chat openen of even bellen met een medewerker van de kindertelefoon. 


Hee meis!

Wat vreselijk dat je dat zo voelt.

Praten is idd de beste oplossing, als je je ouders niet vertrouwd dan iemand van school die neutraal is? Of idd familie. Je hebt gewoon het recht om fatsoenlijk te kunnen eten, je bent niet te dik. Je moet van jezelf houden!❤️  probeer anders iets kleinere porties te eten en die wel binnen houden.

Heel veel sterkte! Hou me op de hoogte.

X


Reageer