borderline of gender indentiteit stoorenis (genderdysforie)

  • 20 April 2022
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi!

 

ik denk dat ik trans ben omdat toen ik jong was had ik "meisjes” kenmerken.

in de puberteit was ik trots op de mannelijke kenmerken.

iets na 16 jaar kreeg ik een speciaal gevoel bij bebaalde muziek, 16/5 jaar twijfelde ik erg om mijn geaardheid en  gender.

waneer ik mijn eigen een meisje voelde voelde ik mij erg goed het is een speciaal gevoel, ik haat alle jongens kenmerk erg op dit moment is het minder, ik voel af en toe een leegte en weet ik het niet meer.

dit kost veel energie en ik ben uitgeput, dit zijn kenmerken van borderline.

ik heb ook veel andere kenmerken van borderline, ik heb mcdd komt deels overheen met borderline.

ik heb ook ppdnos autisme.

 

hoe weet ik nou dat dit komt door borderline / mccdd/ ppdnos of door gender intensiteit stoorenis (genderdysforie)

 

heeff iemand hier ervaring mee?

ik hoor het graag!

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @laan,

Ik heb hier geen ervaring mee maar reageer toch even, zodat mensen die hier wel ervaring mee hebben dit topic ook zien. 

Ik hoop dat je wordt geholpen. :) 

xx Eenmeisje004 

Hey goed werk van @Eenmeisje004  en ik heb zelf ook geen eigen ervaring hiermee maar misschien als je boven in de zoekbalk je zoekterm in typt zie je heel veel topics met reacties er in. En misschien helpen een paar topics en reacties van bijvoorbeeld @Julian12  ook wel maar kijk maar even. Ik hoop iig dat je er iets mee kan ! 

Sanny xxxxx

Reputatie 4
Badge +1

Wat ik weet is dat het niet heel veel uit maakt hoe jij je als kind hebt gedragen of er uit zag. Kinderen zijn nog heel erg in een ontwikkelings fase, dus aan de hand daarvan zou ik geen conclusies trekken. Als je het online opzoekt (gebruik altijd google safe search anders komt het in je zoek geschiedenis te staan) kun je een testje maken. Trans zijn is je anders voelen dan je geslacht. Ik zou je hier ook niet te druk over maken, want het zou best zo kunnen zijn dat je pas als je hersenen volwassen zijn (rond 24 jaar) je achter jouw identiteit komt.

Wat jij nu voelt kan ook komen door hormonen. Je bent nu ongeveer aan het puberen, en dan gebeuren er rare dingen. Het hangt er heel erg van af hoe je lichaam op de hormonen reageert, en dit verklaart hoogstwaarschijnlijk de gevoelens die je nu hebt, dus wees niet bang dat je voor de rest van je leven onzeker bent.

 

Veel succes 👍

Reageer