Skip to main content

Hallo iedereen!

Ik heb de laatste tijd heel erg veel last van veranderende emoties. Ik kan me boos, verdrietig, angstig of blij voelen uit t niets. Ook tijdens lessen. Ik ben ook erg impulsief geworden, dit is allemaal gebeurd nadat ik ben bedrogen door een “vriend”. Ik vertrouwde hem als een broer, maar blijkbaar kon dat niet, hij heeft me gebruikt en ik voel me er erg naar door. Hierdoor zit ik al een tijdje te denken of ik borderline heb, is dit raar en hebben jullie tips?


Alvast bedankt!

Hoi! Wat naar dat je dit moet meemaken :(

Het is zeker niet raar dat je je afvraagt waardoor je je opeens zo voelt. Ik ben alleen geen psycholoog, dus ik vind het moeilijk om te zeggen of dit nou echt borderline is en waar het dan van af hangt. Ik denk wel dat het verstandig is om hier met iemand over te praten die je vertrouwt. Het lucht erg op, en zij weten wellicht hoe het komt dat je je zo voelt. Misschien kan de huisarts je doorverwijzen naar een psycholoog, mocht dat nodig zijn. Verder kun je ook chatten en bellen met de kindertelefoon!

Het kan ook zo zijn dat je veel piekert over je ‘vriend’ en over wat er gebeurd is. Dat kan je ook erg boos, angstig (wantrouwend) of verdrietig maken.
 

Hopelijk heb je hier wat aan! Veel sterkte❤️


Hi,

Wat pijnlijk, bedrogen worden door iemand die je vertrouwt kan je letterlijk behoorlijk ontregelen in gedrag en gevoel.. Omdat je verschillende emoties door elkaar hebt nu.. Dat is heel lastig.. Borderline kunnen ze vast stellen vanaf 12 jaar en dit kan alleen via een psycholoog en een onderzoek.. Borderline kan je bij je geboorte al meekrijgen, maar meestal is het door verstoringen in de hechting met je verzorgers.. Invloeden op wat je meemaakt.. Opvoeding etc.. Zelf heb ik borderline en ik ben geen arts.. Maar denk niet gelijk dat je het hebt.. Ten eerste valt het vreselijk tegen om zo'n lebeltje te krijgen.. En borderline is complex.. Heb er 13 maanden intensieve therapie voor moeten volgen om er enigzins grip op te krijgen en inzicht in gedrag te krijgen..

Vertrouwen wat geschaad word is iets wat erg ingrijpend kan zijn.. Er bestaat ook zoiets als HSP dat betekend hooggevoeligheid, Google daar maar eens op.. Je zult zien dat het ook aardig wat weg heeft van borderline..

Wel lastig als je als je die combi hebt.. Ik denk het niet maar ik ben geen dokter maar borderline moet je sowieso 5 kenmerken(staan ergens op Google alle kenmerken op een rij) hebben die sterk aanwezig zijn.. 

zonder arts en onderzoek heb je geen diagnose

Ik heb die combi en was een beste weg om die combi enigzins te begrijpen en het omgaan meet gevoelens.. Nog steeds snap ik soms niks van waarom ik alles zo heftig voel en gaat alles kris kras door elkaar heen.. En dan is het uitzitten van de storm...voor fam en naasten is het ook moeilijk om mee om te gaan.. Maar therapie helpt wel ontzettend om er mee te leren leven.. En gewoon een normaal leven te hebben..

Echt niet alle borderliners zijn drama queens gevaarlijk en gestoord zoals vaak gedacht word... Het het tegenwoordig daarom ERS emotie regulatie stoornis....klinkt iets vriendelijker😂 verwerk dit nare gevoel.. Blijf er niet in hangen.. Helaas zijn er veel mensen niet betrouwbaar.. Maar vergeef het ze dat ze zo zijn.. Blijf niet hangen in hun valse leugens.. Uiteindelijk leer je mensen sneller aan te voelen.. Luister naar je gevoel.. Die zegt vaak meer dan je beseft.. Mensen die je zo behandelen zijn jou sowieso niet waard! En ben je beter kwijt dan rijk🍀


Reageer