Skip to main content

Ik ben 1jaar en 2 maanden geleden verkracht geweest en sinds dien is mijn persoonlijkheid volledig veranderd…

De vader van mijn beste vriendin heeft ook borderline en hij heeft 3 dagen gelden gezegt dat ik veel trekjes heb en dat dit soms voor komt na seksueel misbruik.... Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren.

 

Gewoon laten, laat hem kletsen, wel naar dat je bent verkracht, daar heeft hij niks mee te maken...


nou je hebt geen borderline waarschijnlijk. ik denk dat door deze heftige gebeurtenis je een andere kijk op het leven hebt gekregen. en dat je persoonlijkheid dan verandert is vrij normaal. kan ook nog te maken hebben met pubertijd.

succes


Als eerste wil ik zeggen, wat vreselijk dat je dit hebt mee gemaakt!! Een trauma zoals deze kan er inderdaad voor zorgen dat je een persoonlijkheidsstoornis ontwikkelt maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn! Wel is het heel belangrijk dat je professionele hulp zoekt mocht je dat nog niet krijgen. 

Het geen wat jij hebt mee gemaakt is een zeer traumatiserend iets en ik snap heel erg goed dat je kan denken, “oh maar zo erg is het niet”, of “maar dit gevoel gaat vanzelf wel over”. Helaas is dit vaak gewoon niet het geval en is er een hele grote kans dat als je ouder wordt je hier weer terug tegen aan gaat lopen omdat het dan niet goed verwerkt is, en dat kan zich gaan uiten in bijvoorbeeld een persoonlijkheidsstoornis of andere problematiek, nu je nog jong bent kan dat voorkomen worden.  

Ik wens je heel veel succes en het beste!


Reageer