Skip to main content
Hallo

Ik ben een jongen van 14.

Ik game graag, vooral FIFA

Ik heb wel 1 groot probleem, ik wordt heel snel boos

Als ik al 1 wedstrijd verlies ga ik slaan schelden schreeuwen en ik weet niet waarom

Ik ben 100% niet verslaafd, want hou ervan om met een hele goede vriend en vriendin van mij om te gaan, te sporten en ff relaxen. Ben dus niet verslaafd

Ik heb in het afgelopen half jaar een laptop, monitor,tv en iPad kapot gemaakt.

Ik weet niet waarom maar elke keer wordt ik boos en reageer ik het dus ook af op schermen.

Ik ga binnenkort een nieuwe monitor kopen maar ik ben bang dat hetzelfde weer gebeurd. Ik vind FIFA voor de rest wel een heel leuk spel, en blijf het gewoon spelen. Het liefste zoek ik ook geen hulp.

Mijn leefsituatie is ook niet goed op dit moment. Eerst een jaar een probleem gehad met een meisje, toen dat beetje over was kwam er een ander probleem dat ik soort van gepest wordt op school (buitengesloten, geen vrienden, bijna niemand mag me), dit is opgelost dat ik volgend jaar naar een nieuwe school ga met goede vrienden die ik ken van de basisschool

Maar op m'n sport heb ik wel hele goede leuke vriend(inn)en.

Heeft 1 van jullie tips hoe ik dit kan oplossen en mezelf kan kalmeren om voorkomen dat ik mijn nieuwe beeldscherm niet kapot maak?

Alvast heel erg bedankt! Kan de hulp heel erg nodig gebruiken

Bedankt en groet, Anoniem1231
Ehh, ik denk dat je hier een compromis moet sluiten.

Het lijkt mij beter om iets te spelen, waarbijdit niet zo'n probleem is.

Als je in zes maanden tijd een laptop, monitor, tv en een iPad sloopt, dan lijkt mij dat je daar echt iets aan moet doen.

Immers sloop je niet zomaar honderden euro's aan electronica zonder dat er iets aan de hand is.

Toch lijkt het mij verstandig om hulp te krijgen om te kijken waar dit vandaan komt.

Het is niet ongebruikelijk om wat problemen te hebben met verliezen, maar dit komt een beetje extreem over.

Als je beter weet hoe dit komt, dan kun je het beter aanpakken.

Stoppen met FIFA lijkt mij dus een aantrekkelijk alternatief, als jij er zo slecht op reageert.
Hey,

Misschien klopt dit wel niet, maar het klinkt alsof je eigenlijk heel onrustig bent. Als je dan een potje verliest met FIFA, ontplof je helemaal. Denk je niet dat het kan dat je die onrust hebt door bv die problemen met dat meisje? Dat je eigenlijk daarvan zo vol zit, wat je niet kwijt kan, dat het er dan zo uitkomt?

Misschien is het een goed idee om meer te gaan sporten, zodat je energie eruit kan. Wellicht heb je dan minder agressie als je gaat gamen. Ook een andere manier om frustratie kwijt te raken kan natuurlijk helpen.

Verder sluit ik me wel bij MensPersoon aan dat er wel wat meer aan de hand is dan niet tegen je verlies kunnen, als je zo erg ontploft en zulke dure apparatuur sloopt. Het lijkt me dan sowieso nuttig om beter je woede te leren beheersen.

Misschien kun je het hier eens over hebben met een vriend(in) of je ouders?

Gr. Pin
Hey,

Ga eens andere spellen in plaats van FIFA spelen. Je leven is al te kort om alle leuke games op de wereld te spelen, maar dan moet je zeker niet alleen FIFA spelen. Probeer eens nieuwe games te spelen voor de grap.

Ik speelde vroeger ook wel een FIFA: FIFA 13, 15 en 16. Ik vond 15 het leukst, door 16 stopte ik, dus ik stel voor dat je ook eens FIFA 16 speelt, dan vind je het allemaal toch al niet meer leuk. FIFA 15 vond ik verslavend. Maar dat je boos wordt van die spellen is denk ik normaal. Ik werd ook boos en in mijn gedachten begon ik met kanker te schelden als ik verloor of er een tegendoelpunt kwam. Normaal ben ik ingetogener en ik scheld eigenlijk nooit meer. Ik was toen ook nog jong, maar toch.

Ik denk niet dat FIFA goede dingen doet met je, dus ik stel voor dat je ermee stopt en andere spellen probeert.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer