Vraag

boek over zelfbeschadiging

  • 1 March 2021
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi 

ik moet voor nederlands nu het boek ‘ik zie je tussen de wolken’ lezen. Dit boek gaat over zelfbeschadiging, en dat doe ik zelf ook. Ik vind het daarom erg lastig om dit boek te gaan lezen. 

Ik had alleen een vraag: gaat het hele boek over zelfbeschadiging of zijn het alleen kleine stukjes?

ik vraag me dit af omdat ik het boek anders misschien beter niet kan lezen.

groetjes van mij (:


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb het boek zelf een beetje gelezen, het gaat ook niet helemaal erover, het gaat ook over hoe naar leven kan zijn, miss is het juist goed dat je het leest, dan kan je reflecteren over hoe erg zelfbeschadiging nou waad werkelijk is… en het kan je ook helpen om hulp te zoeken… als je het niet zeker weet kan je altijd hier de inhoud in het kort lezen...groetjes, 

-flopflop14

Ik snap dat je het moeilijk vindt om dit boek te moeten lezen als het gaat over zelfbeschadiging en je daar zelf ook mee te maken hebt. Misschien geeft het je wel inzichten maar ik denk eerlijk gezegd dat je er juist ook heel erg door getriggerd kan worden. Ik ken t boek zelf niet dus weet niet hoeveel in t boek echt over zelfbeschadiging gaat maar ik zou zeggen luister naar jezelf. Als jij het liever niet wil lezen; doe het dan niet.
Succes en sterkte ermee. 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Ik heb zelf ook aan zelfbeschadiging gedaan en heb het boek zelf ook gelezen. Het boek is nu mijn lievelingsboek.

Het boek gaat best veel erover, maar ik raad je toch aan het te lezen!

Het is fijn geschreven en het legt de mensen die niks weten over zelfbeschadiging uit hoe je je voelt.

Ik voelde me tijdens het lezen net zo, alsof iemand me herkende. Het leek echt alsof de hoofdpersoon de gevoelend net zo heeft als ik tijdens het snijden…

Ik hoop dat je het boek toch gaat lezen, je krijgt er in ieder geval geen spijt van!

Kun je hier laten weten wat voor beslissing je maakt en als je het gaat lezen wat je er van vond?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Myrthe

Hoi @myrthe2006 

bedankt voor je reactie,

ik denk dat ik het boek wel ga proberen te lezen. Het risico om het mijn docent te vertellen is gewoon te groot.

Ik ben laatst al begonnen in het boek maar ik werd na de 1e 2 pagina’s al getriggerd en toen is het fout gegaan. Ik ga het gewoon nog en keer proberen, en als ik merk dat het toch te heftig is stop ik er gewoon mee. 

veel liefs,

Flower Power

Reputatie 2
Badge +2

Laat maar weten hoe het is gegaan!!!

Reageer