Skip to main content

Sinds eind maart is er op tv een nieuwe serie te zien: Leven voor de Dood. Het programma heeft 6 afleveringen. Er worden 5 mensen gevolgd met een depressie en/of suïcide wens.

Omschrijving van het programma:
In Leven voor de Dood gaat Patrick Lodiers in gesprek met de vijf hoofdpersonen over hun wens om niet meer te leven en hoopt daarmee het taboe rondom praten over zelfdoding te doorbreken.

Er zijn nu drie afleveringen geweest en ik was benieuwd of er andere mensen zijn die dit programma ook hebben gezien en wat jullie ervan vinden. Bijvoorbeeld: Herkennen jullie dingen? Helpt het jullie als je hoort dat je niet de enige bent. Wat vinden jullie van het programma?

Zelf volg ik het programma en ik vind het heel erg interessant. Ik heb zelf een depressie en suïcidale gedachten en ik herken de strijd en gedachten van de hoofdpersonen en ik denk dat het goed is dat er meer aandacht aan besteed wordt.

Link  naar website voor meer informatie en de afleveringen.

Groetjes,
Simply Me

 

Hoi Simply me.

 

Ik kende deze serie nog niet, maar het wekte mijn interesse op dus ik heb zonet de 1e aflevering gekeken. Ik kamp ook met depressieve gedachtes en denk ook vaak aan zelfmoord. Ik wist helemaal niet dat hier een programma over werd gemaakt. Ik vind de eerste aflevering indrukwekkend. Het zit goed in elkaar en de verhalen die worden verteld komen binnen. Het is goed dat hier meer aandacht aan wordt besteed. Heb er eigenlijk weinig woorden voor ik herken de gedachtes van de hoofdpersoon zo goed en weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen.. Ik ga de andere afleveringen in ieder geval ook kijken en vind het goed dat hier een programma over word gemaakt! 

 

Groetjes van mij.


-Onnodige quote verwijderd-

Ik kijk nooit TV ik vind het zelf best moeilijk om dingen bij te houden zoals: Series, Programma's.

 

Gr.


Hooi NaamNietBekend,

Wat tof dat je al een aflevering gekeken hebt. Ik vind het ook indrukwekkend en het is echt een goed programma. Zowel voor de mensen die zelf hiermee worstelen als voor naasten of geïnteresseerden. Het geeft een realistisch beeld van het gevecht rondom zelfmoord. Zelf herken ik het ook heel erg en heb er verder niet veel op te zeggen. Lastig dat jij ook hiermee worstelt, maar fijn dat we dat hier kunnen delen.

Hooi An_oniem,

Zelf kijk ik verder ook bijna nooit TV en eigenlijk geen series etc. Maar ik kwam dit tegen en ik vond het echt heel interessant. Dus dit is zeker iets wat ik wil bij houden. Ik kan het je aanraden.

Groetjes,
Simply Me

 


Heey,

@NaamNietBekend 

Heb je de andere afleveringen nog gezien? Ik ben wel benieuwd naar je ervaring, mening 
Ook omdat je waarschijnlijk wel wat zal herkennen van deze documentaire

Groetjes,
Simply Me


Hey @Simply Me!

 

Ik heb al wel andere afleveringen gezien ja! Om precies te zijn afleveringen 1, 2 & 3.

 

Ik ben nog steeds erg blij dat je dit hebt gedeeld met ons. Ik vind het een hele mooie docu. Het zit zo goed in elkaar en de verhalen komen binnen en herken me ook wel in verhalen. Het stukje van Rudy herken ik erg. Heel snel zeggen “ja het gaat wel” terwijl het vanbinnen niet gaat.. Ook heeft hij (net zoals ik) autisme en veel trauma’s meegemaakt in zijn jeugd en als de muren op hem af komen doet hij gelijke dingen als die ik doe zoals een stukje lopen en je hoofd legen.

 

Ook vond ik het inkijkje bij 113 wel sterk. Ik heb zoveel respect voor die mensen die dat doen.. En dat gevoel is alleen maar versterkt door deze aflevering die ik heb gezien. Ook de mensen achter 113 hebben gevoelens en hoe Simone daar na zo’n gesprek mee om gaat.. Phoe🥺

 

Ik ga de andere afleveringen ook nog kijken! Er zijn er al 6 dus ik heb nog wat te zien! Ik zit nu thuis van school dus heb alle tijd.. Dankjewel dat je me nog even hebt getagt😃

 

Groetjes van mij!
 

 


Heey,

Gaaf dat je al wat afleveringen gezien hebt.
Fijn dat je je erin herkent, al klinkt dat een beetje gek, want dat gun je iemand absoluut niet.

Ik herkende me ook heel erg in Simone, omdat zij heel (weg) lacht en ik heb dat hetzelfde. En ook zeggen van gaat wel of gaat wel goed of beter dan de vorige keer, maar eigenlijk gaat het nog steeds niet.. ik vond in elke persoon wel iets herkenbaars, iemand die dat echt hardop durf uit te spreken.

Ik heb veel respect voor de deelnemers, maar ook voor Patrick. Het lijkt me heftig om deze mensen zo te volgen en een kijkje te hebben in hun strijd. Wij hebben uiteindelijk maar een deel van het totaal opgenomen gezien.

Inderdaad ook veel respect voor de mensen van 113 en alle andere hulpverleners/betrokkenen. Uiteindelijk zijn het ook mensen en je doet je werk, maar het komt ook weleens binnen en dat mag ook zeker.

Goed dat je ook nog die andere afleveringen gaat kijken, dan ga je iedereen nog beter begrijpen en je hoort ook verhalen vanuit naasten/ betrokkenen.

Sterkte met je eigen strijd en proces!

Groetjes,
Simply Me


Heyy Simply Me

 

Ieder verhaal is inderdaad bijzonder.. Alles komt binnen en eigenlijk zit bij iedereen wel een herkenbare factor.

 

Ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan hoe het voor Patrick zou zijn geweest.. Dat zal inderdaad wel een heftig iets voor hem zijn geweest, maar hij is wel echt de persoon voor deze serie hij doet het goed!

 

Jij ook veel sterkte met je proces! Ik geloof in je☺️
Groetjes van mij!


Heey,

Ja, er zit ook een gemeenschappelijke factor bij iedereen: depressie en/of zelfmoordgedachten.

Patrick is hier inderdaad een goede persoon voor, durft veel te vragen en zegt soms ook even niks. Gewoon even nadenken en er zijn voor die persoon in plaats van perse te moeten reageren.

Jij ook veel sterkte met je proces! Ik geloof in je☺️

Dankjewel! Jij ook, ik geloof ook zeker in jou♥️

Groetjes,
Simply Me


Reageer