Blij zijn

  • 24 January 2019
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,

Als je geen zin heb in het gezeur van iemand die ogenschijnlijk geen problemen heeft, of zou moeten hebben, lees dan vooral niet verder. Ik wilde dit gewoon even kwijt, omdat ik het zelf echt niet meer weet.

Ik heb thuis, of met vrienden eigenlijk geen probleem, die situaties zijn redelijk normaal. En ook op school gaat het redelijk, al begint het wel steeds slechter en slechter te gaan. Vooral omdat ik het ook gewoon echt verschrikkelijk vind. Ik ga volgend jaar (als ik slaag) dan ook iets compleet anders doen, en hoop dat ik dit wel leuk ga vinden. Anders weet ik het echt niet meer.

Het probleem zit hem in blijheid. Ik ben zo weinig blij, ik weet niet wat ik moet doen, het lukt gewoon niet. Alles wat ik kan doen is mezelf afleiden van het feit dat ik me k*t voel. Bijvoorbeeld door netflix te gaan kijken of iets anders te doen waardoor ik compleet afgeleid raak, omdat ik mezelf dan gewoon uit kan zetten. Ik weet alleen dat ik hier helemaal niks mee bereik dus ik voel me hierna alleen maar vervelender. Alle andere dingen die ik doe, zoals leren, sporten en af en toe zelfs wanneer ik met vrienden weg ben, ik voel me gewoon niet blij.

Hiernaast begin ik ook steeds meer te twijfelen of ik überhaupt wel verliefd kan worden op iemand. Ik heb namelijk nog nooit echt het gevoel gehad dat ik zo lang of vaak bij iemand zou willen zijn. Ik voel me wel aangetrokken tot vrouwen, maar gewoon nooit genoeg om zegmaar genoeg commitment te geven om te zorgen dat het ook echt iets word. Dit maakt me ook best vaak verdrietig, omdat dit een van de dingen is die veel mensen blij maakt.

Al met al heb ik gewoon steeds meer het gevoel dat het voor mij geen echte meerwaarde heeft om te leven. Ik praat nu niet meteen over zelfmoord, dit zou ik mijn familie niet aan kunnen doen. Maar ik blijf eigenlijk niet meer voor mezelf leven, alleen voor mijn familie, want ik heb er gewoon echt geen zin meer in.

Het stomste van dit probleem vind ik dat ik eigenlijk niet moet zeuren. Zoveel mensen hebben echte problemen zoals oorlog of honger. Ik ben geboren op de meeste perfecte plek van de wereld, en kan nog steeds niet blij zijn.

Bedankt voor het lezen.


p.s
Je hoeft dus niet te reageren met 'pleeg geen zelfmoord' zo ver is het nog lang niet. Ik wilde gewoon graag weten of iemand ooit ongeveer hetzelfde mee heeft gemaakt, en wat hij/zij gedaan heeft om hier uit te komen.

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Misschien hebben andere mensen het slecher maar dat betekent niet dat jij je niet slecht mag voelen en niet over je gevoelens mag praten. Ik denk dat je misschien met iemand hier gewoon over moet praten hoewel ik weet dat dat best moeilijk kan zijn maar het kan wel helpen.
Wat vervelend dat je zo voelt! Ik zit zelf in een later stadium van dat gevoel, dus ik snap hoe je je voelt. Ga vooral op zoek naar dingen die je opvrolijken. Wat bij mij altijd helpt is een grappige video kijken, daar ga ik meestal wel van lachen. Je zou het eventueel aan iemand kunnen voorleggen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Geef in ieder geval niet op!
Ps: Je hoeft je echt niet slecht te voelen over het feit dat andere mensen het slechter hebben. Soms moet je nou eenmaal een beetje egoïstisch zijn en aan jezelf denken :3
xx
hey,

ten eerste, er is altijd iemand die het slechter heb en dergelijke, dat is nou eenmaal zou. dat moet je gewoon accepteren, maar dat betekend niet dat jij het makkelijk heb.

jij heb last van je blijheid, is er iets gebeurd dat het opeens weg is?

wat je kan doen is dit bespreken met je ouders/vrienden zodat die ook weten waardoor je minder blij bent op sommige momenten.

Reageer