Vraag

Blij maar toch ook soort van sad...

  • 10 February 2023
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal :) ,  

Ik zit  de laatste tijd een beetje raar in mn vel. Ik heb sinds kort een vriendin waar ik ontzettend blij mee ben :) en ik doe vaak genoeg leuke dingen (ga graag met een vriend naar de gym) maar toch voel ik me de laatste tijd steeds vaker niet helemaal happy ofzo… School gaat de laatste jaren al niet helemaal lekker. 3vwo naar 4havo. 5havo examen niet gehaald. Doe nu de vavo (examenvakken van vorig jaar waar ik op gezakt ben doe ik nu opnieuw), maar dit gaat ook al niet lekker. Slechte cijfers, slechte concentratie, de hele dag aan het denken in mezelf. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik weet het niet helemaal… Heeft iemand anders hier ook last van of begrijpt wat dr een beetje aan de hand is? Sorry voor dit hele verhaal, maar moest het ff kwijt… 

Hopelijk kan iemand me meer vertellen :) 

Alvast bedankt en de groetjes van Djabbo!


6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

zelf niet heel veel ervaring mee.. je kan altijd chatten met de kindertelefoon, dat weetje hé?! dat kan zeker een goed plan zijn. (bellen kan ovigerens ook) .

 

je kan het er ook met je mentor overhebben, of een ander docent/vertrouwenspersoon… soms helpt het om een dagboek bij te houden… maar dit verschilt p.p…… misschien wel het proberen waard….? 

 

het kan ook (gwn) door hormonen komen dat je je minder goed voelt… rond onze leeftijd, veranderen er veel dingen in ons lichaam, worden er nieuwe stofjes aan gemaakt, ect. dit kan ook een reden zijn dat je je minder goed voelt 

 

watbetreft school… heb ik (helaas) niet heel veel tips…. ik zit er zelf ook een beetje mee in de knel. 

veel suc6, hé!! 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

@Mij_niet_gezien Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik er iets aan heb :) 

Reputatie 7
Badge +17

Ik herken dat wel. Vooral toetsen of examens niet halen kan heel demotiverend werken. De ene negatieve gedachte lokt de andere uit en dan zit je zo in een cirkel te denken zeg maar. 

Echt een ‘gouden tip’ heb ik niet maar wat mij echt helpt is toch vooral focussen op de dingen die wel goed gaan.

Reputatie 5
Badge +4

@Djabbo ik heb hetzelfde ben nu 12 en is deprimerend, heb wel een vriendje waar ik blij mee ben maar hij is het enige zonnige in mijn leven

@tim16 en @anoniempjehoi123 bedankt voor jullie reacties, wordt gewaardeerd :)

Reputatie 1
Badge +1

Hey allemaal 🙂 ,  

Ik zit  de laatste tijd een beetje raar in mn vel. Ik heb sinds kort een vriendin waar ik ontzettend blij mee ben 🙂 en ik doe vaak genoeg leuke dingen (ga graag met een vriend naar de gym) maar toch voel ik me de laatste tijd steeds vaker niet helemaal happy ofzo… School gaat de laatste jaren al niet helemaal lekker. 3vwo naar 4havo. 5havo examen niet gehaald. Doe nu de vavo (examenvakken van vorig jaar waar ik op gezakt ben doe ik nu opnieuw), maar dit gaat ook al niet lekker. Slechte cijfers, slechte concentratie, de hele dag aan het denken in mezelf. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik weet het niet helemaal… Heeft iemand anders hier ook last van of begrijpt wat dr een beetje aan de hand is? Sorry voor dit hele verhaal, maar moest het ff kwijt… 

Hopelijk kan iemand me meer vertellen :) 

Alvast bedankt en de groetjes van Djabbo!

Ik herken me erg enorm in. Gewoon sadd maar ook weer niet ofzo. Nu zit ik in een break-up en merk ik dat het wel beter gaat maar toch mwah. Helaas kan ik je er niet mee helpen omdat ik me er ook midden in zit. Hoop dat jij vind wat je helpt. En mooi dat je blij bent met je gf! Houden zo! Doe vooral leuke dingetjes met der!

Reageer