Skip to main content
Vraag

biseksueel?

• August 15, 2025
  • 1 reactie
  • 21 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyy ik zit al 4 jaar met het gevoel dat ik biseksueel ben maar ik weet het niet zeker en ik wil het graag hier bespreken.

ik ben een meisje en ben alleen nog maar in relaties geweest met jongens ik word verliefd op jongens met vlinders in mijn buik enzo maar vriendinnen van me sturen dan bijv een random jongen met veel spieren en dan vind ik dat gewoon niet lekker ofzo ook als ik dps krijg vind ik dat niets snapje (het voelt zo onnatuurlijk dit te appen sorry haha) en dan kan je zeggen "misschien is dat gewoon niet je type" maar ik word ook nooit verliefd op eerste gezicht bij jongens altijd pas na 1 jaar of meer als ik persoonlijkheid weet want het lijkt alsof ik niet aangetrokken word door jongens maar als ik verliefd ben dan wil ik wel contact snap je ik probeer het zo netjes mogelijk uit te leggen hahaha 

En dan bij meisjes ik ben nog nooit echt verliefd geworden op een meisje maar wel als ik meisjes online zie vind ik ze "lekker" (sorry het klinkt zo viess) en word ik aangetrokken maar ik zie mezelf niet in een relatie met een vrouw helppppp

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 15, 2025

Hoi ​@Anoniem meisje, ik snap je helemaal, en het is helemaal niet raar dat je hierover twijfelt, je probeert eigenlijk uit te vogelen wat voor jou natuurlijk voelt en waar jij je tot aangetrokken voelt. 🌸

Wat jij beschrijft kan best passen bij biseksualiteit, maar het hoeft niet per se. Biseksueel betekent simpelweg dat je je aangetrokken kunt voelen tot meer dan één geslacht, maar dat betekent niet dat je bij alle relaties evenveel vlinders krijgt of verliefd wordt op dezelfde manier.

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je vooral emotioneel verliefd wordt op jongens (dat je pas gevoelens krijgt als je iemand echt leert kennen) en fysiek of esthetisch aangetrokken wordt tot meisjes, zonder dat je daadwerkelijk een relatie wilt. Dat is ook oké!

Belangrijk is dat je jezelf de tijd geeft om dit rustig uit te zoeken, zonder druk om een label op jezelf te plakken. Het is normaal dat je gevoelens niet helemaal “duidelijk” of “logisch” aanvoelen, want seksuele aantrekkingskracht kan heel complex zijn en verandert soms zelfs over tijd.

Tips om het wat beter te begrijpen: let op je gevoelens versus je fantasieën, je kan iets “lekker” vinden of aangetrokken voelen, maar dat betekent niet automatisch dat je het in een relatie wilt ervaren. Praat erover met iemand die je vertrouwt of lees ervaringen van anderen online die hetzelfde voelen; soms helpt het om te zien dat je niet de enige bent.

Forceer niks. Het kan zijn dat je over een paar jaar beter snapt wat voor jou echt klopt. Je bent op een heel normale plek om te zitten met je gevoelens, en het is oké dat het verwarrend voelt. 💛

xx liefs Wolf 🐺