Skip to main content

Alweer een topic... hahahah

Ik bedacht me net, dat er (voor mij) tijdens een gesprek een zogenaamde "binnenwereld" en een "buitenwereld" is. De binnenwereld is de plek waar mijn gedachten zich bevinden. De buitenwereld is de omgeving, waar de gesprekspartner zich bevindt. Wanneer ik een gesprek voer met iemand, dan moet ik me focussen op de buitenwereld. Dit gaat lastig, omdat mijn gedachtes in de binnenwereld zijn. Omdat ik zo gefocust ben op de buitenwereld, is het moeilijk om mijn gedachtes uit de binnenwereld te halen, en weet ik soms niet wat ik moet reageren op de ander. Zo heb ik ooit tegen iemand gezegd dat ik niet wist wat mijn favoriete artiest was, terwijl ik dat juist hardstikke goed wist! Zo heb ik dit ook met vragen die gesteld worden door docenten etc. Nu is het niet het grootste probleem wat er is, maar zo kom ik niet toe aan dingen die ik graag zou willen zeggen in een gesprek... wat ik soms wel jammer vindt.

Is dit misschien herkenbaar voor iemand?

(Alweer lastig om een subforum aan deze topic toe te voegen, weet iemand waar ik dit soort berichten het best kan plaatsen?)

Groetjes,

iemand

Heyy, ben ik weer haha. Mijn reactie op je vorige post blijft staan, maar dit kan ook te maken hebben met derealisatie en depersonalisatie. Het kan oom adhd zijn (korte aandachtspan) maar plss niet selfdiagnosing. Het is veel beter als je naar een professional gaat. (Heb je trouwens veel last van geheugenverlies?)


Heyy, ben ik weer haha. Mijn reactie op je vorige post blijft staan, maar dit kan ook te maken hebben met derealisatie en depersonalisatie. Het kan oom adhd zijn (korte aandachtspan) maar plss niet selfdiagnosing. Het is veel beter als je naar een professional gaat. (Heb je trouwens veel last van geheugenverlies?)

Ik waardeer je reacties!

Ik heb nooit echt research gedaan naar adhd, ik kan er wel even een kijkje naar nemen.

Geen zorgen, als ik vermoed dat ik het heb, zal ik dit bij een vertrouwens persoon aangeven en geen zelfdiagnose geven.

Ik vermoed niet dat ik echt last heb van geheugen verlies. 


Ok dat is top! En ook nice dat je geen geheugenverlies hebt want dan is het waarschijnlijk niet heel ernstig


Reageer