Vraag

Bijna zelfmoord gepleegd


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ga dit niet lezen wanner je niet tegen erge dingen kan

Ik heb bijna net een zelfmoord poging gedaan ik ga niet vertellen hoe maar het gaat zo slecht de laatste tijd en vandaag is een jonge weer op mijn pad gekomen die zij dat ik zelf verzonnen dat ik zwaar depressie ben en dat ik aandacht wil en dat ik daarom mij snij
Hij gaat zo snel ik heb gezegd als je echt spijt hebt dan laat je zien en hij gaat nu zo snel dat ik er helemaal gek van word ik weet niet meer wat ik moet doen dus ik wou zelfmoord plegen en heb een vriendin in gelicht en die wil maandag met mij naar de huisarts gaan maar ik wil niet ik wil dood voor die tijd heb ik een zelfmoord poging gedaan en ik heb een maand of 2 a 3 het ook gedaan het liefst wil ik gewoon er nu niet meer zijn ik weet niet meer wat ik moet doen

11 reacties

Ik zou 113 bellen want ik denk niet dat iemand op dit forum je kan helpen. Zelfmoord is nooit de juiste oplossing, je gaat hier overheen komen.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Bellen of chatten met 113 lijkt mij ook een goede optie voor nu. Daarnaast kun je deze jongen ook (tijdelijk) blokkeren, zodat hij je niet meer op deze gedachtes kunt brengen. Als je niet naar de huisarts wilt, moet je dit niet 'gedwongen' doen. Ook al denk ik dat het wel een goed idee is van je vriendin. Vertel het dan tenminste aan je ouders, zodat zij je hulp kunnen aanbieden.

Zelfmoord is een makkelijke oplossing, maar het is nooit de juiste. Bedenk dat je je eigen toekomst dan ontneemt. Misschien zie je het nu niet heel rooskleuring voor je, maar het zou zo zonde zijn als je deze op zou geven. Jij komt uit deze hele vervelende situatie, zolang jij maar hulp zoekt. Zelf kom je er niet uit en wij kunnen je er niet uittrekken, dus vraag hulp.
Mijn ouders weten dat ik gedachtenis heb maar ik ga ze niet meer vertellen omdat ze heel boos hebben gereageerd ik ben nu in thearapie maar het helpt niet omdat ze dingen tegen mijn ouders heeft gezegd wat niet mocht en nu is ze over spannen en als ik het aan mijn mentor vertel dan belt hij mijn ouders op of ik moet het hun vertellen maar ik ben heel bang dat ze boos worden en dat wil ik niet ik heb al zoveel ruzie met hun
Hoi,

Hoezo zouden je ouders boos op je worden? Geen enkele ouders wilt toch dat zijn/haar kind sterft?

Je bent in therapie, dus mensen weten van nou gedachtes? Het is inderdaad niet chil als je therapeut zomaar dingen tegen je ouders verteld. Ik heb dat ook meegemaakt. Is er iemand anders daar die jou kan helpen? Het duurt soms even voor je iemand vind die je aardig vind en waarmee je een klik hebt, maar als je diegene hebt gevonden en er vertrouwen is, dan kun je hele grote stappen zetten!

Ik zou er toch met iemand over praten. Dat kan 113 zijn, die vriendin of je mentor. Het delen maakt dat je wat leger in je hoofd wordt en zo beter na kunt denken. Denk aan jezelf, aan jouw toekomst. Maar denk ook aan je vrienden en familie. Jouw toekomst heb je zelf in de hand en je kan er van maken wat je wilt. Als jij je leven neemt, is de toekomst van je dierbaren verpest. Zij zullen altijd leven met het gat dat jij dan ooit opvulde.

Zelfmoord is niet de juiste optie.

Die jongen die die dingen tegen jou zei, kent je helemaal niet. Geloof hem niet. Jij kent jezelf beter dan wie dan ook. Kijk diep in je hart en je weet dat het niet waar is wat hij zegt. Het lijkt mij ook verstandig ervoor te zorgen dat deze jongen jou niet meer kan bereiken.

Gr. Pin
Hoi
Ik heb dus nog iets dat ik dat ik niet echt kan opschieten met mijn mentor ik moet elke keer gesprekken vragen en hij vraagt helemaal niet wanneer hij ziet dat ik mij niet fijn voel en dan gaat hij helemaal geen gesprek met mij aan en via de app vraagt hij hoe het me mij gaat daarom wil ik niet met mijn mentor praten en ik ben bang dat hij weer contact opneemt met mijn ouders terwijl ik er niks van af weet ik wil dat niet zoveel mensen hebben dat bij mij al gedaan dingen zeggen tegen mijn ouders terwijl ik dat helemaal niet wil
Hmmm dus je mentor is ook niet echt een optie, want ook daarmee heb je duidelijk geen klik. Is er niet een aardige docent in je omgeving?

Ze mogen trouwens pas wat tegen je ouders zeggen als je zegt dat je jezelf of iemand anders wat aan gaat doen.

Als je probeert direct met je ouders te praten, bepaal jij wat ze wel en niet weten. Is dat een idee?

Waarom denk je trouwens dat je ouders boos gaan worden?

Gr. Pin
Ik heb ze een beetje vertel over mijn problemen en toen zijden ze dat het mijn eigen fout is en dat ik niks goed doe en dat ik veel meer in het huis houden moet doen
Dat is natuurlijk niet fijn om te horen. Zoiets is mij ook een keer verteld en dat is erg pijnlijk. Ook niet heel erg bevorderlijk voor je zelfbeeld en zelfvertrouwen...

Is het dan een idee om het samen met een volwassene aan je ouders te vertellen. Dus bijvoorbeeld samen met je mentor of iemand anders die je wel vertrouwt. Dan kan die volwassene uitleggen dat het wel degelijk een probleem is en dat jij er niks aan kan doen. Soms dan hebben volwassenen het nodig om het van een volwassene te horen. Ik weet ook niet waarom, maar soms werkt dat gewoon wel... Je zou het kunnen proberen.

Gr. Pin
Dat heb ik al eerder gedaan maar als ik weg ben dan zit ze weer op mij te moperen
Maar is het dan wel minder geworden? Anders zou je het gewoon nog een keer kunnen proberen. Jij bent toch ook niet beter na 1 therapie sessie?

Reageer