bijna verkracht

  • 3 October 2021
  • 3 reacties
  • 585 Bekeken

Badge

Hee,

Vorig jaar zomervakantie ben ik aangerand door een man. Ik lag te slapen in de hotel kamer en  schrok opeens wakker. Er lag iemand naast me die me aan het aanraken was en weet niet hoe lang hij daar al lag. Ik bevroor en wist niet wat ik moest doen. Ik was net wakker en hij bleef me maar aanraken maar hij wist niet dat ik wakker was. Ik bedacht mezelf wat ik kon doen om  weg te komen voordat hij me ging verkrachten. Ik stond op en wou weg rennen. Hij pakte me hand vast en ik trok mezelf weg. Ik ben weggekomen uit die kamer en rende naar mijn vader toe. …………………………………………

 

Een uur later kwam de politie en pakte de man op. Het duurde 1 jaar voordat ik geholpen kon worden met mijn trauma. Ik verstopte mijn bangheid en verdriet vaak weg en toonde nooit emotie. Ik vond emotie tonen een zwakte. Op school ging het erg slecht en lieten mijn vriendinnen me vallen omdat ze het eng vonden wat er gebeurd was. Die meiden hebben me verraden en vertelde het aan school. Ik kreeg een lastig gesprek op school en kreeg toen klachten van depressie. Ik sneed mezelf en hield alles in  me. Op een avond ging ik naar me moeder en vertelde wat ik had gedaan. Ze schrok zich dood en ik was bang, zo bang dat ze boos werd. Ik had zo veel emoties maar durfde ze niet te tonen. Ze gaf me een knuffel en zei ¨beloof me dat je dit nooit meer doet¨ Ik beloofde het niet aan haar. Ik maakte de belofte aan mezelf dat ik mezelf nooit meer pijn zou doen.  Het is nu een half jaar veder en heb nu een half jaar een pscholoog en sinds kort EMDR.  Ik voel me veilig daar maar probeer mijn pijn nog steeds weg te stoppen. Soms kijk ik naar mijn littekens en hoop dat ze ooit weggaan, want wat moet ik mijn kinderen vertellen later?  Ik krijg de laatste tijd veel anxiety aanvallen en vind het lastig om ermee om te gaan. Ik weet nooit hoe ik mezelf kan kalmeren. 

 

Op school en buiten school vind iedereen me HC terwijl ik het tegenovergestlde ben. Ik ben verlgenen en sta klaar voor iedereen altijd, maar heb het nooit terug gekregen van iemand.  In 2021 hebben mensen zoveel veroordelen aan het uiterlijk dat ze het innerlijk niet meer zien. Ze kijken niet meer naar wat iemand heeft meegemakt, nee ze gaan gelijk af op het uiterlijk. Ik voel me niet thuis op mijn school en in de klas. Ik heb niemand om mijn problemen tegen te vertellen en doe dat dus aan mezelf. Ik probeer mezelf te verstoppen achter drank. Toen ik merkte dat de drank hielp om alles te vergeten bleef ik maar doorgaan.  Ik ben bang en durf het nu toe te geven.  Iedereen hier heeft een eigen verhaal en ik wil mensen helpen en hulp krijgen. Laten we elkaar steunen inplaats van het alleen maar lastiger maken voor elkaar. 

Kusjes mij


3 reacties

hey,

wat erg dat dit jou is overkomen :( Het is heel naar dat er zulke mensen op de wereld zijn, sorry dat dit jou is overkomen. En vervelend om te horen dat je nu pas echt hulp ervoor hebt maar hopelijk doet dat je goed. Ik snap je, het is lastig maar wat ben ik trots dat je het hier zo durft te delen:heart:  Ook heel stom dat je "vriendinnen'’ je zo hebben behandeld. Maar weet goed dat het niet jou schuld is, niks van dit. ik ben niet goed in advies geven en weet ook niet echt wat ik verder moet zeggen maar meid je bent zo ongeloofelijk sterk.  Het is moeilijk geweest en het is nogsteeds moeilijk. Maar geloof me het komt allemaal goed. heeel veel liefde van mij XX  

Hai lieve lieve anoniemmm,

Wat een heftig verhaal zeg, tsjonge.. Wat ongelooflijk erg voor je wat er is gebeurd. Het ergste is dat je dan de wereld ineens van een heel andere hoek leert kennen. Daar waar al je "vriendinnen” ineens de rug naar je toekeren, mensen vooroordelen hebben wat totaal niet klopt, en noem maar op. 

Wat ontzettend knap dat je gewoon maar even naar je moeder bent gestapt, echt respect. En wat fijn dat je hulp krijgt. Heb je het gevoel dat je verder komt daarmee? 

Wat een dubbel verhaal, er is iets ontzettend ergs gebeurd, het duurde ongelooflijk lang voordat je hulp kreeg, maar daarnaast heb je wel hulp gekregen en ben je naar je moeder gegaan. Wat een wirwar is het allemaal hè? Blijf overeind staan meis, volgens mij heb jij erg veel in je zitten. Waar iedereen zich nu verschrikkelijk gedraagt naar jou, ga jij een moment krijgen dat het jou ook meezit, dat jij gelukkiger bent dan ooit. Je hebt er dan echt hard voor gewerkt, en bent veel sterker dan je denkt, ook als er nieuwe problemen komen.

Als jij je niet lekker voelt op school, kun je (denk ik) het beste switchen naar een andere school. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar mij heeft dat enorm geholpen. Je brengt veel tijd door op school, en het is belangrijk dat jij in een goeie omgeving zit waar jij lekkerder in je vel kunt zitten. En dat iedereen alleen maar kijkt naar je uiterlijk zegt al genoeg over die mensen, dan is het maar goed dat je ze niet verder hoeft te leren kennen:blush:  

En lieverd, pas alsjeblieft op met de drank. Als jij weet van jezelf dat je dat nu als manier gebruikt om je even te laten gaan, kan dat geen goede weg gaan. Wees hier zo snel mogelijk bij. Drank maakt echt óntzettend veel kapot, en je hebt het pas door als het te laat is. Je bent nog jong, je bent er nu op tijd bij en kan het oplossen. Maar, hoe langer je wacht, hoe meer ellende en lastig het gaat zijn. Drank lost niks op, dat weet jij net zo goed. Drank is een gevolg reactie van een oorzaak, zodra jij de oorzaak aanpakt, hoef jij geen nare gevolgen te ervaren. 

Lieverd, zodra jij bij jezelf blijft,  ga jij echte lieve mensen om je heen krijgt die om je geven, naar je luisteren, EN ER VOOR JE ZIJN! Dat is wat iedereen verdiend. Ik kan het makkelijk zeggen, maar laat je alsjeblieft niet gek maken door wie dan ook. Jij bent prachtig zoals je zelf bent. 

X Loes

Reputatie 2
Badge +2

Ik herken mezelf hier heel erg in ik ben ook bijna verkracht en ben ook weggekomen just like you ook bij mij heeft het 2jaar geduurd en ik heb ook EMDR gehad en helpt echt heel erg maar probeer je pijn niet weg te stoppen geef het aan bij de persoon van wie je EMDR krijgt hij/zij kan je helpen

Reageer