bijna geen emoties

  • 28 May 2020
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

dag,

misschien komt het omdat ik autisme heb, maar ik heb ‘geen emoties’. Ik heb niet gehuild toen mijn nonkel, opa, … stierf. Ik voel me er wel slecht over dat ik geen medelijden, verdriet, … heb, maar ik kan dat niet veranderen. De enigste emotie  die ik ‘kan’ of ‘ken’ zeg maar is lachen. bij mijn vrienden of familie heb ik ofwel een pokerface ofwel lach ik. ik vind het raar, want de enigste emotie die ik van nature kan is lachen, de rest is allemaal nep, bv boos kijken ofzo. Ik voel me er wel slecht over want ik ‘lieg’ dan eigenlijk tegen mensen.

oh ja: liefde is ook natuurlijk…

ik weet niet waarom ik dit post, misschien omdat er dan toch iemand is die het weet ook al ken ik je (waarschijnlijk) niet...


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hi,

k ben ook autistisch

ik ben vaak/ altijd wel boos en in de war….

wel fijn dat jou emotie lachen is :)

iedereen is anders en jij voelt wat jij voelt….

vooral blijven lachen.

geloof me ik kijk altijd boos en als k dan verdrietig ben of gwn naturaal. denken mensen nogsteeds dat k boos ben.  

en je liegt niet je bent jezelf. k zou niet fake boos zijn of fake huilen

daar kan je soms mensen mee kwetsen…

denk ik 

vooral blijven lachen.

lachen is gezond zeggen ze…. :)

 

  1.  
Badge

gegroet,

Ik ben ook autistisch en heb een moeite met emoties. Ik heb ongeveer dezelfde moeite met medelijden en verdriet als je hierboven beschrijft alleen ben ik daardoor zeer zakelijk en heb geen basis emotie. Andere mensen zeggen meestal dat ze niet goed kunnen uitmaken welke emotie ik probeer te laten zien wat ik begrijpelijk vind vanwege mijn incompetentie in het herkennen van mijn eigen emoties. Maar als positief punt ben ik wel zeer slim deels door mijn autisme en zou zeer goed gedijen in sociaal lastige omgevingen (bijv. in de bedrijfswereld ) omdat ik mensen extreem goed kan manipuleren door een blik te hebben die alleen gebaseerd op nummers en feiten wat ik persoonlijk heel fijn vindt. En dat is deels mijn tactiek om met emoties en sociale aspect van het leven om te gaan.

PS: Om deze tekst vriendelijk af te sluiten ben ik geadviseerd om een smiley face te gebruiken dus: :)

Met vriendelijke groet,

Jpk.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb echt precies hetzelfde maar ik weet ook niet wat het is

Reageer