Skip to main content
Vraag

Bezorgde ouders gaan te ver

• January 31, 2026
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik begon in 2020 met roblox.

Maar nu staan er false dingen op Facebook waardoor mijn ouders nu mij en mijn broertjes verbieden om roblox te spelen.

Zo word er gezegd dat roblox je gegevens steelt en dat roblox je overtuigd om jezelf te doden.

Ik weet dat ze dit doen omdat ze bezorgd zijn maar dit gaat te ver.

Eerst was het ook al wij beginnen met een leuk spel en dan moeten we er ineens mee stoppen terwijl mijn ouders TEMU HEBBEN!!!

Terwijl er wereldwijd word gezegd dat temu niet te vertrouwen is.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen ik heb alles geprobeerd zelfs artikels op Google opgezocht gepraat met hun en nu durf ik het niet meer.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Zeg dat er nu een age verificatie is , je kan het ze ook appen als dat beter voelt, je kan alleen met eigen leeftijd genoten chatten, stuur een screenshot van een post van roblox dat het echt veilig is voor kinderen (want dat is het normaalgesproken). Als je nog geen age verificatie hebt gedaan, kan je ook zeggen dat je niet kan chatten. Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is, maar het lijkt me heel ingewikkeld......Laat ze miss een paar Leuke games zien als je het durft.  Anders zijn er ook nog een paar vervangers voor roblox in de appstore. Bijv een namaak van grow an Garden of steal an brainrot. Hoop dat ik je een beetje heb geholpen groetjes !

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 31, 2026

Ik heb al gezegd maar ze wiilleenn maar niet luisteren nu speel ik gewoon minecraft etmaal het gaat gewoon om dat ze te bezorgde zijn en of dit wel te ver gaat?

ik93
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 1, 2026

Beste,

Wellicht kun je ze iets meer laten zien wat Roblox inhoudt? Misschien krijgen ze iets meer begrip voor de situatie dan. Dat Roblox je gegevens steelt is gok ik vrij makkelijk te ontkrachten, dat lijkt mij pure onzin. Ik zou je wel aanraden om niet teveel de discussie aan te gaan en vooral een ruzie te voorkomen! Als ik in jouw schoenen stond zou ik de feiten op tafel te leggen en ze hopelijk daarmee van mening te veranderen.