Vraag

Bezorgd over een vriendin inverband met zelfmoord

  • 31 May 2019
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii

laats was een goede vriendin van mij (laten we haar veer noemen )een dag niet op school ik en een andere vriendin laten we die britt noemen) dachten eerst dat ze het eerste uurtje weer zou skippen want dat doet ze wel valer. Maar toen ze er bin het 3de uur nog steeds niet was begonnen ik en een vriendin ons zorgen te maken ook omdat ze veel over zelfmoord praat en heel vaak zei: I am gonna kill myself of iets van ik ga morgen ochtend echt van de brug springen. Dus ik en die andere vriendin liepen naar de leraar toe om te vragen of ze was afgemeld, hin zei ja maar hij wou nog wel met ons praten om dat wij bezorgd klonken hij merkte aan ons dat wij dit niet allemaal wouden vertellen en haalde onze mentor erbij en vroeg ons nog allemaal dingen zoals of ze wel eens aan zelfmoord dacht enzo wij keken elkaar alleen maar aan en zeiden niets maar we wouden eigenlijk wel ja zeggen maar we durvden niet want we waren bang dat die andere vriendin erachter zou komen. Onze mentor ging toen de moeder van veer bellen en daar werdt niet opgenomen dus bleef ze door bellen bleek veer dus gelukkig veilig thuis ziek te zijn im en Britt waren zo opgelucht maar toen zeide de leraar en onze mentor nog wel dat ze er werk van zouden maken maar ik kan nu nergens anders meer over denken dan wat ze daar mee zouden bedoelen en wat ze zouden kunnen doen en ben ik misschien overbezorgd geweest?

3 reacties

Hoi, @Laura2912
mee bent zeker niet overbezorgd geweest. En ik denk dat je leerlaren bedoelen dat ze nog een gesprek aan gaan met “veer” en misschien jou er ook wel bij. Ik denk dat ze alleen maar het beste met jullie voor hebben en dat ze willen dat het goed gaat met iedereen. Ik weet natuurlijk niet hoe goed de relatie tussen jou en “veer” is maar misschien moet je tegen haar zeggen dat je best ongerust was toen ze niet op school was. Ik denk dat dat het beste is.

xx Lotte
Hoi, @Laura2912
mee bent zeker niet overbezorgd geweest. En ik denk dat je leerlaren bedoelen dat ze nog een gesprek aan gaan met “veer” en misschien jou er ook wel bij. Ik denk dat ze alleen maar het beste met jullie voor hebben en dat ze willen dat het goed gaat met iedereen. Ik weet natuurlijk niet hoe goed de relatie tussen jou en “veer” is maar misschien moet je tegen haar zeggen dat je best ongerust was toen ze niet op school was. Ik denk dat dat het beste is.

xx Lotte

Hoii lotte maar ik ben een soort van bang ofzo dat veer” boos zou worden dat als ze weet dat Ze door mij en “britt” moet gaan praten over die soort dingen
Hoi,
ja dat snap ik wel en ik zou haar lekker boos laten worden. Dat klinkt heel hart maar uiteindelijk zal ze je dankbaar zijn. Over leg dit wel eerst met “Britt” . En als je dit echt niet wil vertellen dan zou ik het niet doen. En naar de docent toe stappen en zeggen dat ze niet mogen zeggen dat jullie er iets mee te maken hebben. Ik vind het al heel lief dat je (van dat ik denk) een hele lieve en goede vriendin bent voor “veer”♥️♥️

Reageer