Skip to main content

Hoi, 

Ik ben een meisje van 15. En ik ben de laatste tijd heel erg gestresst en angstig. Zelf denk ik dat ik misschien een angststoornis heb of ADHD. Of allebei.  Ik ben er veel mee bezig, ik ben steeds maar opzoek naar een diagnose of iets wat mij rust geeft. Ik ben de hele tijd druk in m'n hoofd. Ik ben ontzettend :duizelig, moe en heb een ontzettend zwaar hoofd en lichaam. Ik pieker veel en ik stress veel. En ben de hele tijd bezorgd over de toekomst, ik maak me zorgen om elk detail. Ik loop bij een psychiater, maar die zie ik maar één keer in de 2 weken. Dat vind ik niet genoeg. Ik voel me soms onveilig in m'n lichaam en ben bang om de controle te verliezen over mijn gedachten. 

 

Heeft iemand misschien tips om hier beter mee om te kunnen gaan. Dit is ongeveer al een paar jaar gaande en ben bang dat het erger gaat worden.

 

Bedankt voor het lezen,

Groetjes meiske van 15.

Hoi . Ik heb dit ook een tijd gehad. En wat mij vooral hielp was er veel over praten. Met mensen die je vertrouwt, die je warmte geven. Bellen met de Kindertelefoon hielp me ook. En ontspanningsoefeningen die ik op youtube vond. Het kan je veel rust geven om er elke dag 1 te doen. Kijk gewoon wat je wilt. Elke keer dezelfde werkte voor mij in het begin erg goed en daarna wisselend. Zoek wel een goede uit. Dit kan je goed op weg helpen ook: 

https://nl.wikihow.com/Omgaan-met-angst-en-depressie 

Probeer maar eens, en het is het beste om het echt te proberen. Ik liet het in het begin wel eens wat schieten en dat werkte niet . Na een tijdje bracht het mij veel goeds door het vol te houden 🙂 ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes liefs Tartan X


Reageer