betrapt op vapen

  • 13 April 2022
  • 9 reacties
  • 856 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen.

Laatst hadden een paar kinderen in mijn klas een vape mee naar school. Ik was er heel erg tegen maar ik was ook benieuwd hoe het was. Ik heb toen een paar trekjes genomen en ik was gelijk verslaafd. Bijna een week later heb ik een vape gekocht voor mij en mijn vriend. Vandaag hadden ik en mijn vriend hem meegenomen naar school. Voor het gymmen in de kleedkamer wouden de andere kinderen uit mijn klas die ook vapete onze vapes proberen (wij waren zelf niet aan het vapen). Toen ze het aan het doen waren kwam de docent binnen. Die rook de geur en die zei "wie heeft die vapes" ik had hem net terug gekregen en mijn vriend ook dus wij raken in paniek en leveren hem maar in. Eerst dachten we dat er niet zoveel aan de hand was en dat de docent hem aan het eind van de dag hem terug zou geven zonder de school of onze ouders erover in te lichten. Later hoorden we dat ze een mail gingen sturen naar onze ouders over het vapen. Toen heb ik snel mijn moeder een appje gestuurd van we moeten wat bespreken als ik thuis kom. Ik ben net 1 uurtje thuis en mijn moeder reageerde best chill (mijn vader was/is op dit moment nog niet thuis.) Nou zit ik met iets... Ik had 2 briefjes van 10 contant dus die vriend en ik gingen kopen en ik stuurde hem dan een tikkie van 10 euro. Nou heeft hij die naar zijn vader doorgestuurd van "een keertje pizza halen". Die vader heeft toen betaalt en ik heb gehoort dat zijn ouders echt boos op hem zijn en ik ben bang dat als zijn vader erachter komt dat het tikkie van "eten" een vape was dat hij ook boos word op mij en dat ik niet meer bij hun mag komen. Ik ben heel bang dat zijn ouders mij dan haten en dat ik dan geen vrienden met hem meer mag zijn. En ik ben heel bang dat die ouders dan mijn ouders gaan bellen over hoe we het hebben gekocht. Dan weet mijn moeder dat hij dat tikkie naar zijn ouders heeft gestuurd en dat mijn ouders dan denken dat ik zijn ouders oplicht. Ik heb er zo'n spijt van en ik wou dat ik het nooit had gedaan. Ik ben heel bang. Heeft iemand tips of vragen of wil iemand een gesprek met mij erover voeren? Dat zou mij persoonlijk heel erg helpen. 

Alvast bedankt aan iedereen die de tijd heeft genomen dit te lezen en/of te antwoorden. (Ik ben trouwens een jongen van 14 als dat belangerijk is)

Pls help mij


9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heyy hallo wat jammer dat je je zo voelt het is nu 4 uur later zie ik is er nog iets gebeurd? Ik denk dat je alles moet zeggen en ook waar je bang voor bent. Dan word echt duidelijk dat je geen slechte bedoelingen had.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi wat balen voor je, Ik snap dat het heel erg voelt voor je. Als het uit komt kun je het ebste eerlijk zijn en laten merken dat je het zelf ook erg vind en nooit zo had gewild.  Maar jij hebt dat tikkie aan hem gestuurd en niet aan z'n vader dus eigenlijk licht je z'n ouders niet op, hij heeft het doorgestuurd. maarja dat neemt je gevoel niet weg. En dat je het zo hebt genoemd lijkt mij dan nog niet zo erg, omdat je het een naam wou geven, je kan altijd zeggen dat dat een soort grapje was.  Maarja het is te hopen dat het hier bij blijft, heb je nog wat van hem gehoord?  En als het goed afloopt was dit 1 keer maar nooit weer denk ik wat jou  betreft ;)  Ik hoop dat je er geen gedoe mee krijgt. Enne, we mogen allemaal fouten maken hoor :)

Groetjes liefs Julian X

Hoi wat balen voor je, Ik snap dat het heel erg voelt voor je. Als het uit komt kun je het ebste eerlijk zijn en laten merken dat je het zelf ook erg vind en nooit zo had gewild.  Maar jij hebt dat tikkie aan hem gestuurd en niet aan z'n vader dus eigenlijk licht je z'n ouders niet op, hij heeft het doorgestuurd. maarja dat neemt je gevoel niet weg. En dat je het zo hebt genoemd lijkt mij dan nog niet zo erg, omdat je het een naam wou geven, je kan altijd zeggen dat dat een soort grapje was.  Maarja het is te hopen dat het hier bij blijft, heb je nog wat van hem gehoord?  En als het goed afloopt was dit 1 keer maar nooit weer denk ik wat jou  betreft ;)  Ik hoop dat je er geen gedoe mee krijgt. Enne, we mogen allemaal fouten maken hoor :)

Groetjes liefs Julian X

Zijn ouders zijn niet zo heel boos en begrijpen ook wel dat je als puber dingen probeert. Het tikkie had ik eten genoemd omdat zijn ouders in zijn rekening kunnen kijken. Later zei hij ineens dat hij het naar zijn vader had gestuurd en die het had betaalt. Ik denk niet dat zijn ouders erachter komen, maar het blijft een naar gevoel. Alles oppbiechten van het tikkie kan ook niet meer, want dan komt hij in de problemen. Ik denk dat het schuldige gevoel wel overwaait. Ik wist tenslotte niet dat hij het naar zijn vader ging sturen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @FloSyl  gelukkig ! En zeker proberen we van alles ;)    En ik vond dat ook inderdaad heel logisch klinken dat je er zo'n naam aan gaf, het komt immers ook in je bank app te staan en die gaat dat ook niks aan. het nare gevoel begrijp ik helemaal, maar het zegt wel dat je eerlijk bent van jezelf en dat je ermee zit is beter dan dat het je niks zou schelen dus dat is weer positief ! :)  En ach zo heel iets vreselijks hebben jullie nou ook weer niet gedaan toch, laat inderdaad overwaaien je bent niet slecht ofzo en hebt uiteindelijk ook niks gestolen of wat ook. Valt allemaal wel mee :) 

Groetjes liefs Julian X

Hoi, ik denk dat je je er idd niet al te veel zorgen over moet maken. Wat gebeurd is is gebeurd en je hebt er van geleerd lijkt me. Dat van die tikkie die hij doorstuurde kon jij niet weten, jij wilde gewoon je geld terug wat heel begrijpelijk is. Ik denk dat je de dingen in je hoofd misschien wat erger hebt gemaakt dan ze in werkelijkheid zijn. Als je er nou erg mee zit kan je er misschien nog een keer met je moeder over praten, dan kan zij je waarschijnlijk wel gerust stellen.

 (onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Inderdaad, waar ik wel nog mee zit is dat ik me gewoon schaam tegenover mijn ouders. Ik denk nu de helr tijd dat ze teleurgesteld zijn in me (dat zijn ze natuurlijk ook) maar ik durf ze gewoon niet aan te kijken of te praten. Mijn moeder deed zo lief dat we allemaal fouten maken en dat ze het helemaal niet zo erg vind als ik er maar van heb geleerd, maar toch voel ik me er niet goed bij. Misschien moet ik het er met haar inderdaad over hebben of moet ik het gewoon even uitzitten en dat het vanzelf weggaat?

Als je er erg mee zit zou ik er nog een keer over praten. Het is voor jou niet fijn om ermee te blijven lopen en praten kan enorm opluchten.

Reputatie 7
Badge +17

En je moeder zal trots zijn als ze merkt dat haar zoon er mee zit en eerlijk is en zijn geweten  laat zien 🙂 denk dat dat heel goed is. Ik vind het iig goed van je dat je dit aangeeft.

Grtjs Julian X

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Iedereen dankjewel jullie hebben me enorm geholpen!

Reageer