Skip to main content
Vraag

beter als ik er niet meer ben, moet ik dit vertellen aan mn mentor?

• February 5, 2025
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik ben een meisje van 13 en zit nu in 2 vwo. Ik voel me het afgelopen half jaar heel erg somber. Ik probeer dat te verberen zodat niemand zich zorgen maakt. Ik snijd mezelf ook, hier is mijn moeder helaas achter gekomen.

Maar mijn mentor heeft soms van die gesprekken en we moesten een keer een test doen over hoe blij je bent met school enzo en hij zij dat hij in de uitslagen zag dat ik faalangst heb, een laag zelfbeeld heb en geen motivatie heb. Dit is allemaal waar, maar ik heb gezegd dat dat niet klopte.

Ik denk de laatste tijd ook wel eens dat het beter is als ik hier niet meer ben. Sommige mensen vertellen zulke dingen aan hun mentor maar ik weet niet wat ik moet doen. Hij is een vertrouwenspersoon, dus hij mag niks doorvertellen, maar ik vind het best lastig om naar hem toe te gaan en dit allemaal te zeggen. 

Weet iemand wat ik moet doen?

2 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • February 5, 2025

hi ​@Anoniemmm953 ,

Wat super knap dat je dit hier verteld en wat naar om te horen dat het niet zo goed met jou gaat!  Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

We hopen dat je je snel wat beter voelt!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon 

• February 5, 2025

Hoi Anoniemmm953,

Wat vervelend om dit te horen, ik ben zelf ook een meisje van 13, en ik denk dat ik je wel een beetje kan helpen.

Ik heb laatst met een psycholoog gepraat over een meisje die ik ken, die een beetje hetzelfde verhaal heeft als jij.

Wat die psycholoog mij vertelde is dat zij veel mensen heeft kunnen helpen door vooral veel te praten. Het bespreekbaar maken is het allerbelangrijkste, want je bent niet de enige die met dit soort gedachtes rondloopt. 

Praten met je mentor is een goed idee. De eerste stap zetten is lastig, maar zodra die gezet is zal het allemaal beter worden.

Er een eind aan maken is nooit de juiste keuze. Je hebt nog zo veel om voor te leven, opgeven is nooit een optie.

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen. Heel veel sterkte. <3

Groetjes, 

Eef.