Bestie heeft ‘trauma’ na zeskamp

  • 20 November 2023
  • 12 reacties
  • 299 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey Nina hier. 
 

Dit topic maak ik eigenlijk doordat ik m’n bestie wil helpen. Ze heeft een vervelende situatie meegemaakt na een dag welke heel leuk had moeten worden maar ze regelmatig nog last van heeft. 
 

Vorig jaar zomer was er bij ons in het dorp het jaarlijkse zeskamp. Met het bedrijf van m’n pa doen wij altijd met een team mee en dit is altijd hartstikke leuk. Doordat we op het laatste moment een zieke hadden, is m’n bestie als invaller ingeschakeld. 
 

Omdat dit alles op het laatste moment is geregeld, heeft zij snel haar sportlegging en sportshirt aangetrokken. Helaas was m’n vriendinnetje niet op de hoogte van het spel met de zeephelling welke eindigt in een schuimzwembad. Ikzelf heb onder m’n sportkleding dan altijd een bikini aan zodat ik m’n kleding bij dit spel uit kan doen, want je komt helemaal wit het bassin uit kan ik je zeggen. M’n bestie had echter gewoon haar BH en string aan, dus kon haar kleding niet uitdoen. 
 

Ze wilde zichzelf niet laten kennen en dus gingen (alleen) schoenen uit en verder volledig gekleed (sportlegging en zwart sportshirtje) over de zeephelling om vervolgens kopje onder te gaan in het schuimbad. Van haar zwarte sportlegging en strakke sportshirt was niet heel veel meer zwart te zien. Brokken zeep en schuim zorgde ervoor dat ze helemaal wit uit het zwembad klom. 
 

Tot zover niets geks zou je denken en uiteindelijk heeft ze er ook wel om gelachen. Echter. 
 

Doordat ze de enige was welke geheel gekleed door het water, zeep en schuim ging trok ze veel bekijks. Bij het verlaten van het schuimbad, waren de cups van haar BH door haar shirt te zien alsook haar string door haar sportlegging. Het was pure pech en ze wist echt niet dat ze in een schuimbad zou eindigen die middag. Anders had ze ook een bikini aangedaan zodat ze haar kleding uit had kunnen trekken. 
 

Zoals ik al zei, trok ze veel bekijks en er zijn veel foto’s op sociale media gezet en dit vindt ze niet leuk. Helaas is het zeer moeilijk dit er af te krijgen. Ik zou haar er graag bij helpen.

 

Omdat ze ‘last minute’ inviel in ons team, ben ik vergeten te zeggen dat ze ‘nat’ kon gaan worden. Dus ik voel me eigenlijk ook wel een beetje schuldig.

 

Iemand tips?

 

Liefs Nina.


12 reacties

Reputatie 3
Badge +1

(onnodige quote verwijderd)

Kan iemand mij hiermee helpen door zijn / haar visie met mij te delen?

 

Liefs Nina.

Reputatie 5
Badge +1

Heyy Nina1

Lijkt mij onzettend vervelend voor je bestie. Ik heb niet echt tips. Maar voel je vooral niet schuldig. Jij had het niet kunnen weten van de bh-cups en string enzo... En het was haar keuze om erin te gaan. Ik hoop dat iemand nog een tip voor je heeft.

Sterkte

Felix♡

Reputatie 5
Badge +1

Je kan een keer mss je excuses aanbieden dat je het vergeten bent te zeggen dat het met een soort schuimbad was.

en na een tijdje boeit mensen het niks meer want dan is er wel weer iets anders op social media 

Reputatie 3
Badge +1

Hey @Felix en @Koenie,

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

Ze heeft het er echt moeilijk mee hoor. En ook wel echt pech moet ik zeggen:

Ze had sowieso al strakke kleding aan: Kalenji sportlegging en strak sportshirtje. Ze mag er best zijn en heeft best grotere borsten en door de strakke kleding zie je echt goed deze vrouwelijke eigenschap. Maar als je vervolgens zeiknat het schuimzwembad uitklimt, ging het echt te ver. Alles scheen door zoals ik al zei en ze was spekglad geworden door alle brokken zeep die tussen haar sportlegging zat etc. 
 

Op het volle dorpsplein moest ze, vanaf het schuimbad, nog 100 meter rennen om het estafettestokje naar de volgende deelnemer over te geven. Hier stond ik al klaar om haar op te vangen en bij mij brak ze in huilen uit. Ik heb haar gauw mijn handdoek gegeven maar toen ze zichzelf wilde opdrogen ging dit niet en werd ze alleen maar ‘witter’ doordat ze alle klonten zeep over haar uitwreef. 
 

Waar ze ook mee zit is dat ze, omdat ze spekglad was, nog 2 keer is gevallen voor de ogen van de toeschouwers. Deze riepen naar haar ‘sexy hoor!’ etc. En hier zit ze gewoon mee. 
 

Op social media gaat ook een filmpje rond van haar vanaf het klimmen uit het schuimzwembad tot aan het stokje doorgeven aan de volgende deelnemer en huilen bij mij. Zou ik deze eraf kunnen laten halen denken jullie?

 

Liefs Nina. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb haar echt veel geholpen toen. Nadat ze zich met mijn handdoek probeerde het zeep van zich af te halen, maar dit niet lukte. Heb ik met een tuinslang zoveel mogelijk brokken zeep van haar kleding gespoten. 
 

Ze leek schoon te zijn en was weliswaar nog steeds zeiknat maar haar kleding was weer zwart in plaats van wit. 
 

Totdat we met ons team naar het volgende spelonderdeel gingen. Toen we weer aan het bewegen waren. Toen ging haar sportlegging opeens heel erg schuimen rond onderstaand gedeelte. Was echt erg voor haar hoor en ze was rond die plaats gewoon helemaal wit van zeep wat daar waarschijnlijk nog zat. 
 

 

Hallo,

Als je haar echt wilt helpen zou ik elke keer als je iemand ziet met zo’n filmpje, vragen waar hij/zij het vandaan heeft. Als diegene zegt: Heb ik zelf gemaakt. heb je de bron te pakken en kun je het uitleggen of anders de politie bellen. Ik weet niet hoeveel filmpjes er zijn, dus dit kan best veel werk zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie! Ik snap jouw verhaal maar ik vraag me dan af; is het strafbaar wat deze mensen doen?

Uiteraard is het voor m’n vriendin echt heel vervelend. Ze heeft hier echt last van (zeker als je het verhaal uit m’n vorige bericht leest). Ze werd nageroepen met ‘sexy hoor!’, en heeft de rest van de dag met een witte (schuimende) plek gelopen tussen de benen in haar sportlegging. 
 

We hebben wel 3 keer haar sportlegging daar met water afgespoten om de resten groene zeep weg te krijgen. Maar telkens wanneer het dan weg was / leek, en haar sportlegging weer zwart was, begon het tussen haar benen weer te schuimen als ze ging lopen / rennen.  En kreeg ze weer een wit plek in het kruis.
 

Het was echt zielig voor haar. En je merkte gewoon dat men het wel mooi vond dat ze als enige, volledig gekleed, in het schuim verdween. Ook niet netjes eigenlijk hè?; om precies op het moment dat m’n bestie van de zeephelling afgleed, het schuimkanon nog hárder aan te zetten. 
 

Liefs Nina.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi allemaal,

 

Wil iemand zijn / haar mening geven en delen?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp. 
 

Liefs Nina.

Reputatie 7
Badge +18

Jij hoeft je nergens schuldig over te voelen. Het klink misschien lullig maar het was wel haar eigen keus om het doen.

Alle social media hebben wel een rapporteerknop ergens. Daar kan ze die foto’s/filmpjes dan rapporteren. Wel altijd eerst screenshots maken als bewijs mocht ze later nog naar de politie willen gaan. Cyberpesten kan strafbaar zijn.

Uit je verhaal maak ik op dat ze er vooral zelf nog heel erg mee zit en niet dat ze irl nog mee gepest wordt. Klopt dat? In dat geval wordt het misschien wel tijd voor haar om daar met iemand over te gaan praten, mentor of een vertrouwenspersoon van school of zo. Hiermee blijven rondlopen is ook niet gezond. Je bent nu ook wel meer dan een jaar verder en de kans is groot dat de meeste mensen dit allang weer vergeten zijn. Misschien maakt ze het in haar hoofd ook wel veel groter dan het eigenlijk is.

iig veel sterkte gewenst voor je bestie

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @tim16,

 

Bedankt voor je duidelijke reactie man!

 

Zit zit er zelf heel erg mee maar wordt er ook regelmatig op aangesproken op de manier als ‘het meisje van het schuimbad’. Zelf zet ze echt wel stappen hoor: wij sporten regelmatig samen en lange tijd heeft ze haar Kalenji sportlegging (waarmee ze door het schuim, water & zeep is gegaan) niet meer aangedaan maar dit doet ze nu weer wel. Ze had deze legging deze week nog aan bij de sportschool. 
 

Kijk, ze had ook wel pech hoor en op foto’s staat ze wel in lingerie. Ze was helemaal wit van het schuim en, persoonlijk vindt ik het ook niet zo netjes dat de medewerker achter het schuimkanon, deze op standje turbo moest zetten wanneer m’n vriendin van de zeephelling afgleed. Dit deed hij alleen bij mijn vriendin en hierdoor was ze niet alleen drijfnat, maar zat ze ook onder met complete brokken groene zeep. 
 

Is ook niet netjes van deze medewerker, vind je wel Tim?

 

Xxx Nina.

Reputatie 7
Badge +18

@Nina1 Nee, dat is niet netjes van die medewerker maar je moet je afvragen of het zinnig is om je daar nu, na meer dan een jaar, nog mee bezig te houden. Ze moet verder en dan is het niet handig om in al die details van wat er gebeurd is te blijven hangen. Wel mooi dat ze nu zelf stappen zet trouwens.

Dat ze er nog op wordt aangesproken is lullig. Misschien kun jij of iemand anders (ouders of zo) die mensen daar eens op aanspreken. De ‘lol’ mag er nu wel een keer af zijn zou je denken.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @tim16,

 

Bedankt voor je reactie en ik snap deze zeker hoor. 
 

Het is alleen wel zo dat het haar heel erg raakt. Ik denk zelf dat ze ermee moet leren leven. 
 

Heeft iemand hier misschien een soortgelijke gebeurtenis meegemaakt waarvoor hij / zij zich schaamt en telkens terugkomt?

 

Ze vind zelf nu ook erg dat het haar eigen fout is omdat ze nooit, volledig gekleed, in het schuimzwembad had moeten gaan. Wat is dan verstandig voor mij om hierop te reageren?

 

Volgend jaar doet ze wel weer mee met ons team en ik ben trots op haar. 
 

Heel gek gedacht van mij misschien hoor; maar zou het helpen als ik volgend jaar ook een sportlegging etc aan doe en deze aan houdt bij het spelonderdeel met de zeephelling / schuimzwembad? Dan loop ik ook de rest van de dag met klonten groene zeep etc. rond maar ik kan dan misschien wel iets aan haar laten zien. Of is dit gek?

 

Liefs Nina.

Reageer