Oké ik moet even iets kwijt. Sinds klas 1 ben ik hele goeie vriendinnen met E (ivm anonimiteit noem ik haar E) en deden we alles samen etc. Ondanks dat we steeds wel in verschillende vriendinnen groepjes zaten, was ze voor mij mijn beste vriendin. Ik vertrouwde haar echt. Sinds dit jaar, ik zit nu klas 3, maakt ze andere vriendinnen. Ze heeft nu een hele andere vriendinnengroep en praat niet meer tegen me. Als we bijv naast elkaar zitten in de klas, zegt ze geen woord. Geen leuke, grappige, bijzondere of bizarre verhalen meer van haar. Soms een vage ‘hoi’ maar that’s it. Dit heb ik laatst in een lang bericht naar haar getypt. Het enige waar zij mee reageert is dat zij vindt dat het allemaal wel meevalt en dat het contact nog prima is. Ze snapt niet dat ik het idee krijg dat ik niet genoeg ben. Ze zegt letterlijk zelf dat ze liever met haar andere vriendinnen omgaat dan met mij. En ik heb nog wel wat andere vriendinnen waar ik mee kan, dus het is niet dat ik mijn eentje overblijf, maar ze was gewoon echt mijn beste vriendin. En ik mis haar gewoon echt heel erg. Ik doe er wel heel erg luchtig over tegenover mijn andere vriendinnen, maar het vreet me echt vanbinnen op. Ik wil haar niet kwijt.
Bladzijde 1 / 1
Hii,
Wat ontbreekt naar zeg. Ik snap heel goed dat dit je opvreet. Zou je misschien dit weer tegen haar zeggen met je andere vriendinnen erbij? Of dat je het nogmaals concreet duidelijk maakt via een brief? Als ze echt je beste vriendin is hoort ze je te begrijpen en te voorkomen dat jullie vriendschap uit elkaar gaat vallen op deze manier, want nu doet ze net alsof je lucht voor haar bent en dat ze je wegschuift door je te negeren. Ik hoop dat ze het niet laat gebeuren!
Veel liefs
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.