Beste vriendin kan niet delen

  • 14 August 2021
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Het is een beetje een stomme vraag tussen al die serieuze en véél moeilijkere problemen van anderen op dit forum, maar ik vraag toch maar even om advies:

Ik heb nu al vijf jaar dezelfde beste vriendin. We lachen veel samen en snappen elkaar vaak goed. Maar er zit me nu al een tijdje wat dwars aan onze vriendschap: ik ben altijd degene die deelt en trakteert. Ik denk dat ik haar maandelijks, soms wekelijks, trakteer of haar voorschiet en achteraf zegt dat ze het niet terug hoeft te betalen. Maar het komt altijd van mijn kant. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ze met me deelde.

Ze koopt wel vaak eten voor zichzelf, ook als we samen zijn. Laatst kocht ze een zak chips en toen heeft ze die zelf gegeten zonder iets aan mij te geven, terwijl we gewoon de hele tijd samen in haar kamer zaten. 

Het is niet zo dat ze geldproblemen heeft, want dan zou ik het wel begrijpen. Ze krijgt zelfs drie keer zoveel zakgeld als ik.

Ik vind dit moeilijk en wil het haar ook niet zeggen, want ik wil haar niet forceren om met mij te delen, maar ik snap gewoon niet waarom ze het niet doen. Wat zouden jullie doen?


1 reactie

Hallo 20anoniem06 :)

Stoppen met delen en trakteren met haar.

-TheMightySlayer <3

Reageer