Vraag

Beste vriendin doet raar

  • 21 August 2023
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Hey, ik ben een meisje van 16, en ik ben dus sinds zo’n 4 jaar heel goed bevriend geweest met een meisje uit m’n klas, A, en een erg lange tijd was ze de enige persoon waarmee ik “echt” bevriend mee was. We spraken niet veel af buiten school, maar dat was ook oké, we hadden daar beide niet heel veel behoefte aan. We appte wel elke dag, uren, ze wist alles over mij en ik wist alles over haar. Vorig jaar, begon ik een jongen te daten die mij extreem leuk vond, B. Hij was een ongelofelijk goede vriend van me op dat moment, maar ik kwam er later achter dat ik echt niet op een romantische manier naar hem voelde (eigenlijk niet naar jongens in t algemeen). 
 

B trok dit heel slecht, en dat is natuurlijk normaal en oké,  behalve dat hij het op mij afreageerde,  hij wou met me blijven praten, elke avond, maar in die gesprekken vertelde hij me dat hij depressief was (door mij), en nooit meer gelukkig zou zijn door mij, en hij bewust heeft geprobeerd mij te stoppen van te praten met het meisje wat ik toen leuk vond. A was er in deze tijd heel erg voor me, en vond het echt niet kunnen, de dingen die B deed.

Nu weer een half jaar later, zitten A en B in een relatie, na een lange tijd elkaar duidelijk leuk te hebben gevonden. Ik moet zeggen dat ik dit wel lastig vond, ik was best boos op A, en verward, omdat de relatie die ze nu hebben vrijwel identiek is aan de vriendschap die B en ik hadden, ik ben gewoon in de war. Nu ben ik hier inmiddels echt oké mee, ze moeten doen wat ze willen, maar A doet best vervelend naar me. Ze vertelt me niks meer, als ik er niet heel specifiek naar vraag, appt heel droog, en appt me sowieso vrijwel nooit. Ik ben dus meestal degene die eerst appt, en daar ben inmiddels ook wel klaar mee. De laatste tijd heb ik wat vrienden gekregen waarbij ik me heel veilig en comfortabel bij voel, en ik focus dan liever  op die vriendschappen. 
 

En nu werd ik dus net geappt door A, met de vraag of ik deze week na de eerste schooldag wil afspreken, bij haar huis. Ik waardeer echt heel erg dat ze dit doet, echt, maar aan de andere kant, ik heb er eerlijkgezegd gewoon helemaal geen zin in. Ze is geen fijne vriendin geweest, een lange tijd en ik ben er gewoon een beetje klaar mee, maar ik wil ook niet zomaar een vriendschap van 4 jaar weggooien.

Help, ik weet echt niet wat ik moet doen!


2 reacties

Als die vriendschap nu niet meer een goede is, en je hebt er geen zin meer in, dan maakt het niet uit dat het een vriendschap van 4 jaar was.

Je vergooit namelijk niks, want er is nu geen reden om haar vriendin te blijven.

Ik zou maar vooral focussen op je nieuwe vrienden.

Reputatie 7
Badge +6

Hey, ik ben het met @Beetje emotioneel eens, maar aan de andere kant, misschien is dit wel een hele goede manier om met haar erover te praten. Misschien is dat ook wel de reden waarom ze wil afspreken. Je kunt haar een kans geven, maar alleen als dat voor jou goed voelt. Als je geen zin hebt moet je het zeker niet doen. 

Ik weet hoe moeilijk het is om een goede vriend(in) los te laten. Maar, als dat het beste voor jou is, dan moet je dat helaas doen. 

Reageer