beste vriendin doet raar

  • 17 November 2019
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ehm hii ik zit hier al een tijdje mee…

Anyway ik zit in de 4e klas vwo en heb sinds de brugklas een beste vriendin. We hebben best wat meegemaakt en doorstaan samen maar nu we een soort grotere vriendengroep hebben doet ze best raar tegen me. Okay dus in het 3e jaar gingen we met school op reis ik sloot een vriendschap met een ander meisje en dat kon ze niet hebben. Ik heb veel met haar gepraat want ze gedroeg zich erg afstandelijk. Ze rende op een gegeven moment ook weg en nog wat gekkere dingen waar ik het liever niet over heb. Maar het punt was ze dacht dat ik haar ging verlaten en alles ik maakte haar duidelijk dat dat niet zal gebeuren. Sinds we allebei al vaak door anderen in de steek zijn gelaten. Later dat jaar werd zij opeens beste vrienden met dat meisje waar ze eerst zo'n probleem mee had en haar beste vriend. Ik was blij dat ze ook weer blij was etc. Maar hoe meer ze de andere mensen claimde om het zo te zeggen hoe naarder ze zich naar mij ging gedragen. Kijk ik ben een heel stil persoon en heb niet veel aandacht nodig ofzo. Maar je gaat wel te ver als je me volledig negeert en dat deed ze dus. Daarna hebben we 'ruzie' gehad en ja voor mijn gevoel is het nog niet goed. Ik heb geen idee wat ik moet doen bij al deze mensen blijven hangen of gwn m'n eigen weg gaan sinds ik het niet heel erg vind alleen te zijn.

 

 

Sorry voor het vele gezeik en ik hoop dat jullie een mooie dag hebben!


1 reactie

Hoi

 

Een vriendin van je lijkt zich erg wisselend te gedragen. Het ene moment heeft ze graag jouw volle aandacht, terwijl ze het volgende moment uitsluitend met anderen omgaat. 

 

Wat een verwarrend gedrag van deze vriendin. Niet ok dat ze jouw trouwe inbreng in de vriendschap beantwoordt met negeren. Denk je dat je haar, onder andere gezien de huidig heersende spanning, zou kunnen vragen om haar gedrag omtrent de vriendschap te verklaren? Jij zou in dat gesprek kunnen uitleggen hoe de situatie door jezelf ervaren wordt. 

 

Het zou absoluut kunnen dat deze vriendschap niet bestemd is om te blijven duren. Ga gerust op zoek naar andere vrienden, of neem wat vaker tijd voor jezelf. Een vriendschap die je meer ongemak dan plezier bezorgt, is de moeite niet waard. 

 

Groetjes

Kenshin

Reageer