Skip to main content
Vraag

Beste vrienden hebben nu een relatie

• April 19, 2026
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Natureflower
Forum|alt.badge.img+11

Hoi allemaal!

Ik ben al een hele tijd niet actief, maar ik wil misschien wel weer actief worden.
Ik ben Natureflower, ofwel M., misschien heb je me onder sommige oude topics gezien.

Er is al een hele hoop veranderd sinds ik hier de laatste keer was. Ik heb nu 2 beste vrienden. Laten we ze ff Kroket en Frikandel noemen (erg origineel ik weet het).
Ik ben al bevriend met Kroket sinds ik 13 was, dat is bijna 3 jaar. We waren binnen een jaar beste vriendinnen, en hoewel we qua personaliteit totaal verschillen, konden we heel goed met elkaar overweg. Ze is een enorme introvert, maar zodra ze iemand beter kent is ze echt een 'mom friend’. We houden allebei van kunst en schattige dieren, en we hebben ook allebei een alternatieve snel.
We werden dit jaar bevriend met Frikandel, en we werden al heel snel heel goede vrienden. Binnen een halfjaar hadden we al een film avond gepland. Sinds die filmavond zijn we met z'n drieën beste vrienden.
Met Frikandel heb ik een ander soort vriendschap. We hebben het meer over emoties, en we vinden allebei anime leuk. Hij heeft problemen met zijn zelfverzekerdheid, ik met mijn mentaliteit. We hebben het er vaak over en het helpt mij echt. 

Die filmavond hadden ze via whatsapp een paar vrienden wijsgemaakt dat ze samen waren. Dit waren ze niet echt, en ze hadden ook allebei een crush op iemand anders. 

Ik had al een tijdje een gevoel dat ze elkaar meer mochten dan mij, maar dat is gewoon mijn onzekerheid, dus daar ga ik niet op in.

Ik kreeg vandaag een berichtje van hen, waaruit bleek dat ze al 3 dagen een echt stelletje zijn. Ik heb ze nog niet irl gezien, maar ik ben echt heel bang dat het nu allemaal anders gaat zijn.
Ik ben van nature een erg knuffelig persoon, en het is voor mij heel normaal om ze allebei knuffels te geven, een arm om hen heen te slaan ect. Bij Frikandel iets meer, omdat Kroket minder knuffelig is. Ik ben dus heel bang dat ze dit niet meer willen aangezien ze nu samen zijn. Ik heb hen allebei nog niet gekend terwijl ze een relatie hadden, wat dit alleen maar enger maakt. 

Het is niet dat ik niet wil dat ze samen zijn. Als twee mensen elkaar verdienen is het hen. Maar ik durf het hier niet over te hebben met hen, ik weet niet precies waarom. 
Weet iemand wat ik nu moet doen? Ik wil ze echt niet kwijt, en ik wil ook niet hun relatie verpesten. Ik maak wel grappen dat ik nu 'Steve’ ben (iykyk), maar dat wil ik eigenlijk echt niet. 

Heel veel bedankt dat je dit hebt gelezen. Als je advies hebt, laat het alsjeblieft weten!

Liefs,

1.  

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 19, 2026

Hey, ​@Natureflower 

Ik snap het volledig dat je je zo voelt erg vervelend en het kan zijn dat hun dichter naar elkaar toe gaan groeien en dat is ook logisch als je in een relatie zit maar ik denk niet dat het een probleem gaat worden om ze nog  steeds een knuffel te geven, ik heb ook 2 vrienden die met elkaar gaan en ik mag  ze gewoon een knuffel geven dus ik hoop dat het voor jouw het zelfde is.

Veel liefs van mij :)